FunkyMan Skrevet Juli 2, 2006 Skrevet Juli 2, 2006 Skulle til Bø i sommerland i går med sønnen min, samboer + hennes bror og mor. Satte alt baki, og med tre personer baki subba dekka bak nedi skjermen i hver eneste minste sving....måtte rett og slett bytte bil (grrrrr) og kjøre Golf´en til broren til dama. Er ikke sikker på hvorfor bilen er lavere bak enn foran, han jeg kjøpte den av sier jeg må valse? ned skjermen bak slik at dekka (215) ikke subber borti skjermen. Det er snakk om en BMW 316i med 318 motor og skivebremser bak og foran. Ikke vanlig med det bak? Vet ikke om forrige eiere har gjort noe med bakdelen på bilen pga skivebremser bak og at det er derfor den er så lav bak i forhold til foran? Jeg prøver å "riste" bilen fram og tilbake for å sjekke om demperne er dårlig på den, men den er stiv og fin. Ingen ettergyging. Er det fjærene som er trøkt for mye sammen bak og dermed gamle? Kan ikke se at det er fjærer bak, sikkert inne skjermen. Jeg har ikke veldig peiling på bil, men jeg vil jo gjerne kunne ha folk baki uten at det subber i hver sving da...Skal jeg gjøre som han sa, dra ned et sted å be de valse ut eller bytte fjærer/dempere? Skal ta noen bilder etterpå å legge ut her så kan dere se og komme med noen råd! Personlig tror jeg han har bytta fjærer foran men ikke bak slik at den er høyere foran. Hva tror dere? Bilen er fra 1989. Skal ut å ta bilder nå, legger de opp innen 30 min. EDIT: Siste bildet er av fjærene bak! Kjekt med 2 MP på mobilen! Veldig praktisk å komme til for å ta nettopp slike bilder! Lenge leve teknologien! (K750i)
FunkyMan Skrevet Juli 2, 2006 Forfatter Skrevet Juli 2, 2006 Prøv med å bytt fjærer bak først du.... Dyrt? Biltema fjærer eller så kan jeg kjøpe dem på BilXtra. 1 times jobb for et verksted? Har ikke lyst til å prøve det selv..hehe...ti tommeltotter..
FunkyMan Skrevet Juli 2, 2006 Forfatter Skrevet Juli 2, 2006 Kan disse brukes? http://www.biltema.no/ Art nr: 67-347 (Linken står som biltema.no hele tiden selv om du er inne på billdeler...strange...sært..)
TEM Skrevet Juli 2, 2006 Skrevet Juli 2, 2006 Får nå komplett senkesett til litt over 1000 lappen da,sjekk ut GS bildeler. Det er ikke så vanskeligt og bytte fjærene selv da,bare og prøve seg frem,umuligt og gjøre feil nesten.
kabeldeigen Skrevet Juli 2, 2006 Skrevet Juli 2, 2006 Skifte fjærer bak er det enklete i hele verden. Løsne demperen, press ned bærebroen, trekk ut fjæren, sett inn ny. Fikser det der vet du
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå