Bmw323i Skrevet Juli 3, 2006 Share Skrevet Juli 3, 2006 etter litt tull med tenningsanlegg på min b23 85 mod lurer jeg på om det er best å bygge om til 86 mod motronic? jeg har en hel dele bil bak huset som går, så jeg går utifra at jeg har alt som trengs for å hive det over på b23en. er det mye stress? jeg må vell ta alt av ledningsnett fra 325en, + de følerene på girkassen. Det er vell 2 hull på girkassen jeg har som er blendet, må jeg demontere hele girkassen for å borre opp de hulla eller klarer jeg å gjøre det fra undersiden? hva mer må jeg bytte? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lien Skrevet Juli 3, 2006 Share Skrevet Juli 3, 2006 hva er egentlig forskjellen på k jettronic, l jettronic og motronic i praksis? Aldri skjønt det der... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TexWiller Skrevet Juli 3, 2006 Share Skrevet Juli 3, 2006 Det er stor forskjell på de to systemene. dette passer ikke sammen. putt hele 325 motoren nedi det går greit Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lien Skrevet Juli 3, 2006 Share Skrevet Juli 3, 2006 Det er stor forskjell på de to systemene. dette passer ikke sammen. putt hele 325 motoren nedi det går greit Jeg vet at der er forskjell, men hva er forskjellen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bmw323i Skrevet Juli 3, 2006 Forfatter Share Skrevet Juli 3, 2006 Det er stor forskjell på de to systemene. dette passer ikke sammen. putt hele 325 motoren nedi det går greit det er mange som har gjort dette så jeg vet det passer. spørsmålet er bare om jeg må bytte toppen og eller om jeg slipper det. jeg vet det er mange her på forumet som har gjort dette før, de må bare komme ut av skapet! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerlars Skrevet Juli 3, 2006 Share Skrevet Juli 3, 2006 hva er egentlig forskjellen på k jettronic, l jettronic og motronic i praksis? Aldri skjønt det der... Kunne sitti her og skrivd i timesvis og forklart, men det gidder jeg ikke. Tar det i korte trekk. K-jetronic er et mekanisk innsprøytningssystem. Bensinen sprøytes inn kontinuerlig. Det er en bensinmengdefordeler som fordeler bensinen, den får vite hvor mye den skal levere fra luftmengdemåleren som måler hvor mye luft som blir sugd inn. Det finnes en videreutvikling som heter KE-jetronic, der styres blandingsforholdet elektronisk og tomgangsreguleringen er elektonis. På K-jetronic kan man styre tomganen selv ved å forandre luftgjennomstrømningen. L-jetronic og LE-jetronic er samme greia, bare at LE- er europeisk navn på det, mens kun L- er utenom europa. Det er et bensingalleri som fordeler bensin til hver innsprøytningsventil. Det sitter en trykkregulator der som passer på at bensintrykket er tilnærmet likt under alle turtall og belastninger. Innsprøytningsdysene er elektrisk styrt og får signaler fra styringsenheten til motoren om hvor lenge de skal være åpne(altså hvor mye bensin de skal levere til hver sylinder) Det er en dyse pr. sylinder. Styringsenheten regner ut hvor mye drivstoff som skal leveres med signaler fra luftmengedemåleren, lufttemp. føler, vanntempføler, gasspjeldkontakt, turtallsgiver, lambdasonde og termotidsbryteren. Finnes også et system som heter LH-jetronic. Veldig likt som L(E)-jetronic, men innsugsluften måles av en luftMASSemåler istedenfor. Motronic er et elektronisk styrt system slik som L-jetronic, men det styrer også tenningen! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lien Skrevet Juli 3, 2006 Share Skrevet Juli 3, 2006 Okey så hovedgrunnen til at du skifter til Motronic er fordi da kan du justere tenningen når den skal trimmes? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerlars Skrevet Juli 3, 2006 Share Skrevet Juli 3, 2006 Okey så hovedgrunnen til at du skifter til Motronic er fordi da kan du justere tenningen når den skal trimmes? M20 motronicen har ikke justerbar tenning, pga. at den styres av motorstyringsenheten. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bmw323i Skrevet Juli 4, 2006 Forfatter Share Skrevet Juli 4, 2006 jeg vil skifte til motoronic pga motoren vil gå finere, bedre tenning osv. forhåpentligvis vil den bruke mindre bensin og. min bruker 1.3 l nå, uansett om jeg kjører langkjøring eller fin bykjøring. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå