Gå til innhold

Min plan om e36 bygg. Tips og hjelp trengs!


aUDUN`
 Share

Anbefalte innlegg

Har en BMW e36 318. 4-dørs karosseri.

Planen min var egenlig å skaffe meg en rekke 6'er og klemme i, men etter å sett litt rundt tenkte jeg det kunne gjort seg med en 318iS. Planen er å få tak i en iS maskin og få ut endel gamp og lage en skikkelig turtallsmaskin.

Tenkte da med noen smidde stempel, kvasse kammer og turbo.

Det jeg lurte på, er dette helt bak mål? Hva må til av understell og bremser for å få dette godkjent? Må jo blant annet bytte om til skiver bak.. Noen tips om hvor jeg kan ta bremsene og understellet fra?

Takker for tips og hjelp :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

få tak i bremser og stabstag også fra IS snakk med biltilsynet før du begynner da er de mye lettere og ha med og gjøre. BMW Noreg gir ikke lenger noen form for godkjennelse til ombygging, så du må skaffe TUV papirer fra Tyskland. dette får du tak hos dekra (Tyske biltilsynet) vent med turbo og annet snadder til den er godkjent med IS motoren

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har tenkt til å trimme M42/M44 motoren uten turbo så er jeg redd det koster mer enn det smaker. Husker ikke helt hvordan det var men propan nevnte noe med ca. 1000 kr pr hest ved sugetrimming en gang...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Planen var å legge litt penger i motoren for å få den skikkelig liten og sprek. Bryr meg egentlig ikke om at det går ann å kjøpe seg en 2 liter å få mere hester for mindre penger, her er det snakk om 4-cyl power ;)

Om ikke BMW sin IS motor holder mål får jeg vell prøve å skaffe en front-cut fra en japansk bil.. Noen som har noen tips der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Is motoren til BMW er kanskje den mest solide de har produsert, så denne vil tåle en brukbar effektøkning. Som 4 cyl. motor, er dette noe av det bedre utgangspunktet du kan få. Ble opplyst om dette bla. fra OS bildeler. Som nevnt tidligere, få bilen først godkjent med denne motoren før du monterer turbo ol.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjør på.

En får mye mer hester med turbo for pengene,men det er ikke billigere.

318is er fin å bygge på,vurdert tanken flere ganger pga vekten,men det er sekser som gjelder for meg.

Men først-gå ut i bilen og finn fram vognkortet,se når den er første gangs registrert i Norge.

Det er ytterst få som ikke er importert,og i værste fall risikerer du sky høy avgift ved godkjenning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min har slike universal blinklys på forskjermene så regner med min er importert..

Da stemmer det jeg hørte, at IS motoren er en veldig solid og sterk motor som tålte mye trimming. Perfekt til min bygging :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...