Gå til innhold

E21 323i 1978


propan
 Share

Anbefalte innlegg

Fikset litt på de felg bildene etc.

Jeg skal ikke ha bur i bilen,det er ikke planlagt ihvertfall. Dette er først og fremst fordi jeg vil ha en bil man kan bruke til annet enn banekjøring. Pluss at jeg nekter tvert å på noen måte ødelegge det orginale skinninteriøret. Så denne blir det ikke bur i. Bilen blir en "sleeper" med ok interiør og nok hk til å hanske med de fleste som kjører langs vei og bane.

Har gjort masse siden sist... not.

Huset er ferdig for lengst da,så er ikke der det ligger heller. Har byttet jobb og endret "karriere" også.

Bilmekaniker på heltid nå.

Skjer noe snart.

Edit-skriveleif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Lenge siden update nå gitt-beklager det,men har dessverre ikke skjedd så mye heller når sant skal sies.

Har riktignok tatt ett skikkelig røsk idag,har hentet mellomaksel fra 535i.

Tunnelen passet overaskende bra etter litt banking.

Manglet hardykoppling idag,så fikk ikke tilpasset mellomaksel og sjekket hvor rett drivlinja blir slik jeg har vinklet motor nå.

Men hvis motor og drivlinje står så bra som jeg tror den gjør nå,så kan jeg få motor enda 3cm lenger bak,så da må jeg lage nye motorfester-igjen.

Alpina radiatoren jeg fikk passet heller ikke,den er pre facelift og min er bygd om til faceliftfront.

Ser ut som det blir custom på denne også som jeg hadde på min tidligere turbo e21,tror kanskje alu blir litt tøft nå.

Så hvis jeg nå får tak i hardykoppling imorra så skal jeg få sveiset bilen ferdig iløpet av morgendagen.

Alternativt girstell,men tror nå jeg får det til med org girstell fra M3`n.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Ikke å ferdig sveise enda,ble halvferdig idag før jeg gikk tom for gass.

Blir til å få motor og gir på plass med girstell etc før jeg trekker ledninger og ferdigstiller den innvendig.

Ting tar tid dessverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drivaksler under kontruksjon sammen med e21 travers bygget om til e30 senter. Motor ute igjen nå og litt tilpassing før braketter etc sveises inn.

Ting tar tid dessverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Heisann. Er det noe framgang her eller? dette blir nok beste e21 her til lands når den blir ferdig :)

Har du flere bilder av ombyggingen av bakakslingen?

Fikk motoren plass uten mod av travers til slutt?

Hvilken girkasse skal du bruke?

Stå på med godt arbeid :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Der går jo smått med noe fremgang,akkurat nå står det stille igjen er jeg redd,men den reiser aldri fra meg. Så når jeg blir ferdig er den ferdig.

Ja motoren passet uten mod av travers.

BMW M3 6 trinns ZF skal jeg bruke i denne.

Rett over nyttår er det litt mer fart tenker jeg. Veldig dårlig til å ta bilder dessverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...