Gå til innhold

E21 323i 1978


propan
 Share

Anbefalte innlegg

Har slitt noe aldeles med lyden på denne doningen. Bråker noe helt hinsides, eksosanlegget ble brukt til S38B36 for mange år siden, jeg brukte det så på min gamle blå med m20b25 turbo uten noe problemer, kun fin brumming og god sekserlyd på topp.

Mesteparten av lyden kommer midt under bil-midtpotta. Den er for liten tenkte jeg.

Men allikevel var den helt fin med S38.

Så i raseri idag fant jeg fram kutteskiva og åpnet hele potta...

gaqyjede.jpg

Kanskje ikke sååå rart den bråker, alt er stort sett borte inni der. Bare en åpen kasse, klart det buldrer.

Tar mål av potta og hiver meg i bilen opp til Fredrik på eksosmester, han lagde eksosen min i sin tid. Så tenkte bare kjøpe ei ny en.

Han titter på bildet og sier "kan du ikke bare pakke den om da?"

Hæ?? Hva mener du- her har du det du trenger sier han og gir med ei pose med watt og stålull av noe slag... Pakk den om og sveis igjen lokket.

4yzyzy9e.jpg

250 spenn og 2 timer senere starter jeg opp og den brummer som ei 316 på tomgang!!

Jeg dobblet sikkert mengden på "innmaten" kontra org på potta, og den ble sinnsykt rolig og stille etterpå. Bra dyp ved vanlig kjøring og sier godt ifra når nåla banker 8000 o/min!

Gull det vettø ;)

Kan jo hende jeg avlivet den med turboen da stikkflammene sto 1 meter ut bak ved girskift ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det er klart. Turboen tar imot mesteparten av lyden. Og gull at det ble billig ;)

Nå kommer det en slik en detailer kar fra skien og skal gi med status på lakk og hva han kan få frem. Panser og deler av bakskjermer må nok lakkes,men håper han kanskje kan redde skjermene ihvertfall- panser er råttendragen uansett.

jy9ypa4e.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy f for en motor, den går så inni helvete!

Når jeg la turbo på hylla og gikk for sug så var det noe vemodig liksom,men jeg skjønner nå hvorfor de fleste er fornøyd. Det er full power direkte på pedalen,tenker seg ikke om ett tiendel engang før det bare skyver og skyver!

Nå har jeg ikke prøvd den skikkelig før jeg kommer meg på en bane,men å tømme 2 gir på motorveien er priceless ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det er nydelig selvl å få den ferdig også,når den står mer eller mindre i veien i 6 år så er det magisk nå å bare hive seg i bilen og ta en tur. Har vært mer jobb enn jeg trodde riktignok. Kan vel bare takke samboer akkurat nå for at hun har holdt ut siste 3 mnd gravid. Igår ble jeg pappa for 2 gang også, så nå er ting "på stell" ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...