Gå til innhold

E21 323i 1978


propan
 Share

Anbefalte innlegg

Synes den ser veldig bra ut jeg. Helt riktige stilen med RS hjul. Jeg veit det ikke er mulig, men den blir også enda litt penere å se på ved at det sitter en S50B32 under huven ;) Bra jobba!!

Hehe,enig i at motor trekker opp utseendet...;) Er litt usikker på de sota rutene og chrome,tror det hadde blitt finere uten sot....men det er vel en smakssak..:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ser verre ut i litt tussmørke. Den er ikke sotet mye-det er i tillegg lakkerte ruter,så ikke bare bare å fjerne heller mtp vipperutene bak.

06.08.13

Det trekker jeg tilbake,det er folie på rutene,det oppdaget jeg idag.

Meget bra utført vel og merke.

Sent from my iPhone using Tapatalk 2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er skjøtete orginal aksler. Den røyk i sveisen. Har "krympehylse som akslene er presset inn i. Og sveiset i hver ende,sveiset med tig- så nå dro jeg en streng med miggen på plass bare. Tar de av før Våler og sveiser de skikkelig samt retter de av igjen i dreibenken.

Den begynte å svive inni hylsa på den ene sia,så jeg fikk kjørt hjem på sperra. Fort gjort :)

Fortsatt ikke 100% sikker på speed signalet er inntakt mot ecu,så har mistanke om at ikke vanos er 100% med på mellomregister. Må nesten sitte på med en org motor og se hvordan effektkurven er på disse egentlig. Den drar veldig bra hele veien,men eksploderer på 6000 og bare vil og vil.

Akselen røyk når jeg la inn 3 gir etter mer eller mindre frisk satsning i 2 gir. Jeg må satse litt for å sjekke at ting faktisk holder.

Alltid barnesykdommer etter bygging :)

Har antydning til lyd i kassa også,så vi får se hvor lenge den holder,prøve en annen olje tror jeg.

Sent from my iPhone using Tapatalk 2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja må regne med litt barnesykdommer på nybygg..:) jeg har nye bremseskiver i diffen min,og har økt forspennet,men det var veldig lite fremdrift likevel når ene akselen var ute av drift. Er vel kanskje avhengig av litt motstand før sperra slår skikkelig inn?

Du får ikke tatt ut feilkoder da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo har lest den av flere ganger,men det vil ikke legge seg feil på at den mangler signal,for den tror jo bare bilen står stille evt.

Samme med evt clutch brytere etc også,den vil jo bare tro du ikke bruker clutch.

Men slik jeg har koplet det så skal det være i orden. Skal prøve å finne måleverdien på det i ecu,og se om den faktisk øker med farta.

Det som er mest slitsomt med hele bilen er at man må virkelig ta seg sammen.

Den innbyr jo til å klemme til i hvert eneste kryss og bare putte på gir. Men jeg stritter imot hele tia,og det er slitsomt ;)

Nå skal bulkmannen se på den onsdag,så får vi se om det blir litt lakk til uka igjen.

20 års lagring i div garasjer gjør ikke bilen noe godt :)

Sent from my iPhone using Tapatalk 2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den har bedre av 20 år i garasjen enn 20 år på vinterføre. Flott bil du har, og håper på å få sett den en gang. Må vel bare hive meg i 323`n og ta en tur innom Bamble. ;-)

Det er veldig sant. Den hadde ikke annet enn noe overflaterust på kanter under bilen samt der jeg hadde trollet litt for 5 år siden.

Så den er vedlig bra sånn sett. Noe rust er det helt sikkert noen plasser typ inni vanger etc,men nå har jeg gjort mitt for at det ihvertfall ikke får mulighet til å utvikle seg noe mer.

Skal du ikke på Våler? Det blir nok det eneste treffet jeg får med meg i år.

Sent from my iPhone using Tapatalk 2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...