Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

På vei inn igjen nå. Ferdig under nå med unntak av eksos.

Har stått på gulvet altfor lenge,så må få det sammen igjen.

Skrevet

Ja-denne motoren går ikke opp,den går ned,derfor lot jeg panser være.

Slipper den ned med kasse og alt på.

• 2 weeks later...
Skrevet

Konklusjon- treg overtrykksventil( takk bjørnar a)

Sammen med for lite oljenivå er det er dårlig kombo. Nå er alt i orden, ved i tillegg å montere accusump i vinter så bør den være fit for nye runder neste sommer uten nevneverdige problemer.

Virker som jeg har kjørt med noe lavt oljetrykk hele tiden- for det er nå betraktelig mer merkbart at vanosene slår inn. Feste på 2 gir kan jeg også bare glemme nå. Kaldt i asfalten også da- det hjelper ikke..

Straks klart for å sette den fra meg for vinteren. Bare dra det siste ut når det er tørt i været.

Postet bilde

Skrevet

Godt å finne feilen!..:) blir det montert oljetrykksmåler nå da? Jeg har montert ekstra skvalpeblekk i min nå,på original s14 panne,håper det fikser trykkfallproblemet mitt.

Skrevet

Oljetrykksmåler er montert :) Hadde lagt opp alt klart også,mangler bare senderen så var det i orden. Kjøpte bare biltema sin for å få ett pekepinn.

Rutene blir dessverre. Jeg selv syns bilen kler de. I tillegg har jeg vipperuter bak dom ikke er så lett å få tak i. Har også selv ett komplett sett med org grønntonende ruter rundt om.

Men takk som spør Bjørnar :)

Har ikke gjort noe med bunnpanna. Med mer olje samt er pumpe som virker så er jeg nok safe. Monterer som sagt også accusump i vinter. Det er en relativt billig sikkerhet

Så får vi se hvordan det går ;)

Hadde vel egentlig tenkt å gjøre mye rart i vinter,men ser ut som det blir godkjenning som står på programmet,så det blir nok nedgradert til 3.0

Skrevet

Hmm,slik accusump virker smart,den kan holde trykket oppe i 15-60 sekund står det. Det holder jo massevis på min vertfall.

Godkjenning ja,det blir jo spennende! Har et karosseri til,og må vel innrømme jeg tenker litt på s50 i den...den er dessverre firer originalt så må slankes endel isåfall.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...