Zaphod Skrevet Juli 4, 2006 Share Skrevet Juli 4, 2006 Bmw'n ble kjøpt i desember av bilforhandler av min bror som ikke brukte den omtrent....tok den over for ca 2 måneder siden og da begynte problemet.......Drive signalet i dashbordet forsvant noen ganger og kom tilbake (automat ja) sjekket med forhandleren som vi kjøpte bilen av og sa at alt var normalt.....så begynte den og kjøre seg over til nødprogram. Leverte den inn igjen og de skiftet olje og filter i automatkassa.....oppførte seg normalt en stund (ca en uke) så begynte helvete.....gikk over til nødprogram neste konstant og hang seg fast i gir o.s.v. tilslutt bestilte jeg time hos et bmw verksted som prøver og skifte olje og filter igjen. etter det har det fungert greit. ikke noe nødprogram og D står i dasbordet konstant. Det jeg lurer på er om automatkassa har blitt slitt veldig grunnet antageligvis feil olje fra forhandleren vi kjøpte bmw'n av. Har snakket en del med de og hvis automatkassen ikke fungerte så kunne jeg få byttet den mot en annen bil grunnet at de mente at det ikke hva verdt og bytte automakasse på den!!! bilen er jo omtrent strøken utenom automatproblemene og noen flekker i lakken....og alt de hadde av bil og tilby meg var fiesta, mondeo, eller vectra.....Jeg har kjøpt bmw og skal ha bmw. Men ettersom den fungerer som den skal så lurer jeg på om det er verdt bryet.....eneste jeg kjenner til antydning av galt er at den noen ganger nykker litt i nedgiring når jeg bremser (er det normalt?) og at den på en måte "slurer" litt når den girer over til 5. Hva mener dere? eventuelt prøve og få pengene tilbake for og kjøpe en annen bmw selv. Den er blitt kjørt 5000 km siden den ble kjøpt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eriklepe Skrevet Juli 4, 2006 Share Skrevet Juli 4, 2006 du får jo tak i brukte automatkasser til den bilen! Ville aldri i verden spandert en helt ny ihvertfall, det koster jo skjorten og litt til. En brukt kan være like greit. Hør f.eks med Osbildeler om han kan skaffe. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenneth BMW Skrevet Juli 4, 2006 Share Skrevet Juli 4, 2006 Kast automaten til pokkern og kjøp deg en manuel kasse og få deg det som hører med til en manuel. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zaphod Skrevet Juli 4, 2006 Forfatter Share Skrevet Juli 4, 2006 Poenget er at det er bilforhandleren som skal dekke det. en bruktkasse koster 15-20000 + arbeid og det er de foreløpig ikke villig til og dekke......kunne gjerne bygd om til manuell og ja men tror ikke d blir så populert hos forhandleren....trives med automat så lenge d funker da...... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eriklepe Skrevet Juli 4, 2006 Share Skrevet Juli 4, 2006 hvor har du fått den prisen fra? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zaphod Skrevet Juli 4, 2006 Forfatter Share Skrevet Juli 4, 2006 Steinkjer bil...autorisert bmw verksted. De sa at jeg hadde rett på og få fiksa det fra bilforhandleren som brodern kjøpte bmw'n av grunnet at de garanterte at drivverket var i orden, og bilen har bare gått 5000 km siden da. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tech9 Skrevet Juli 4, 2006 Share Skrevet Juli 4, 2006 De har en brukt til 10000,- hos GS nå (M50 motor)..ny koster 24800,- Kan sikkert finne billigere brukte enn det også..? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hylland Skrevet Juli 4, 2006 Share Skrevet Juli 4, 2006 Når den girer opp til 5. så nykker den litt sier du??? Er det ikke bare 4 gir på disse kassene du da! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eriklepe Skrevet Juli 4, 2006 Share Skrevet Juli 4, 2006 Når den girer opp til 5. så nykker den litt sier du??? Er det ikke bare 4 gir på disse kassene du da! 5 gir, virker som seks siden den går i noe lock up greier på femteved ca 3000rpm. Men, ville ringt GS og hørt om de har en kasse til en grei pris først. Når det gjelder bruktbilforhandleren burde du kanskje engasjert en advokat, siden de har garantert for drivverket. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zaphod Skrevet Juli 5, 2006 Forfatter Share Skrevet Juli 5, 2006 hmmm....ok.....nei en ny kasse bli ikke aktuelt. Alt virker ok nå men tenker på hvis jeg får problemer senere grunnet dette. så J**** irriterende når de garanterte at alt var i orden. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ballder Skrevet Juli 5, 2006 Share Skrevet Juli 5, 2006 Lukter refusjon/tilbakebetaling av en viss prosent av kjøpesummen, eller hev kjøpet. Bare og mase på til du er fornøyd igrunn. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arimanni Skrevet Juli 5, 2006 Share Skrevet Juli 5, 2006 Eg har muligens ei automatkasse til salgs. Skal nett bestemme meg om eg skal gå for den kassa som eg har vorte tilbud I so fall vist du er interisert, så send ein PM. Du skal få den BILLIG! EDIT: Gløym det, du har jo M50 motor Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå