Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

ja da har jeg fått skaffet meg ny topp, kamaksling ventiler tønner pakningsett. etc

toppen har vært til sliping. også ventilene!

kammen er helt ny!

skal rett å slett bytte alt i den helvettes motoren!

men det jeg lurer på da hmm. er det noen her i mandals destriket som vil være med å montere toppen:P siden jeg har lite peil på selve stramming osv! alt står klart til montering gammle toppen er av etc.

vis ikke . noen med erfaring på (m40 318i) som kan lage en veiledning ?

hørt noe snakk om 90 grader og 3.5 kilo! men skjønte ikke en shit!:P

jajaj brenn en nOOB :P

Skrevet

3,5 kilo er 35NM tiltrekningsmoment

Når jeg kommer hjem skal jeg lime inn opplysningene fra autodata til deg ;)

Du må ha nye bolter.

Trinn 1: Trekk til 35 Nm

Trinn 2: Trekk til 90 grader

Trinn 3: Trekk til 90 grader.

Skrevet

Å montere toppen er rimelig greit, har gjort det flere ganger på M40. Bare husk å rensk flatene på toppen og blokka SKIKKELIG. Samt kjør trykkluft ned der strekkboltene skal, for å hindre at det ligger olje i gjengene, noe som gjør komprimeringen dårligere. Dette brente jeg meg på engang, og strekkboltene kunne skrus løs med et slapt grep på skralla!

Husk også å være nøye på gradene da reg reima skal tres opp. Kjøper du en ny toppakning følger (gjorde ihvertfall på min, kjøpt på GS) det med bruksanvisning med framgangsmåte, moment og diverse andre opplysninger.

Lykke til!

Skrevet

ok takker får flotte svar! da har jeg vært ute kjørte! bilen sviver bedre en aldri før!

så takker igjen får flotte svar!

btw brukte bare en kveld! på å sette i alt , ble nesten litt stolt hehhe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...