Gå til innhold

import av E30 m3


Stramvaier
 Share

Anbefalte innlegg

noen her på forumet som vet om noen som har tatt inn en del biler til norge og som har god peilig på slike saker.???? har problemer med å få reger en e30 m3 som jeg har tatt inn. fint om noen kunne sakt fra om de vet om noen som har peilig på slike saker....

Tusen takk på forhånd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja mangler tuv papirer og ece papirer.

bilen er hentet fra england og den ble hentet til england i 98 fra tyskland. og når den da kom til england så ble det tyskevongkorte makulert av de engelske myndighetene. og når jeg nå da ringer tuv i tyskland for å bestille de papirene jeg trenger for å få den registrert her i norge så får jeg ikke disse av dem pågrunn av at jeg da ikke har det tyskevognkortet.

og da er spørsmålet mitt, hva gjør jeg for noe da?? åssen skal jeg få tak i papirene jeg trenger for å få den reget i norge??

er det noen andre som har vært ute for samme problem??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

jeg er vel i en litt lettere situasjon enn deg,biltilsynet hadde makulert mitt så jeg ikke fikk ECE også,men da gikk jeg til Tollkammeret,der hadde de tatt kopi av hitler vognkortet ved fortolling,faktisk,sånn sett hadde jeg flax,hadde ikke dette gådd bra hadde jeg lynsjet hele biltilsynet.du må nesten ta kontakt med biltilsynet i England da eller noe,men høres ut som om du er i en svært ekkel situasjon altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du leter litt inne på www.tyskland.org finner du en artikkel der det står at biltilsynet i Drammen faktisk kan godkjenne bilen uten ECE dokumenter.. Dette var noe AMCAR klubben hadde fått igjennom, men det skal gjelde alle biler. Men dette gjelder vist bare Drammen.. Er jo verdt å ta en tur dit kanskje? :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå har jeg henldigvis endelig klart å få tak i TUV papirene takket være Jan lervik(tyskeland.org)

han har heldigvis klart å hjelpe meg.

så nå håper jeg virkelig at det ikke er noe mere papirer jeg trenger for da blir det masse mord på biltilsynet.

angående det i drammen så må bilen være 110% orginal stand, har pratet med drammen om dette for tenkte jeg skulle prøvd med på den regelen der (pragraf 1-15 i kjøretøysloven) men bilen må være akkurat som i den stand den er levert fra fabrikken skal den bli godkjent under den regelen. og det er et lite problem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...