kadettkarl Skrevet Juli 5, 2006 Skrevet Juli 5, 2006 lurer på litt teknisk, ang nybygg av turbo motor. hadde tenkt å dreie ned stempler på 88mod motor. piano tråd i blokka+++ har ett mål om å få ut ca 350hk. noen som har erfaring med dette. vanlig sprut med m5 dyser og 535 mengdemåler? eller datasput? evt drivverk/girkasse? hørt at drivakslene knekker rett av ved "litt" leiking. noen som evt har turbo motor og selge? skal stå i e30...
Bimmerlars Skrevet Juli 5, 2006 Skrevet Juli 5, 2006 Har en E30 318i turbomotor til salgs. http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=23129
kadettkarl Skrevet Juli 7, 2006 Forfatter Skrevet Juli 7, 2006 er det ingen som har noe fornuftig å si????????????
Arimanni Skrevet Juli 7, 2006 Skrevet Juli 7, 2006 Snakk med "propan" her på forumet. Han har PEILING!
Bimmerlars Skrevet Juli 7, 2006 Skrevet Juli 7, 2006 er det ingen som har noe fornuftig å si???????????? Hva er det som ikke er fornuftig? " noen som evt har turbo motor og selge? "
stian329 Skrevet Juli 7, 2006 Skrevet Juli 7, 2006 Jeg sier søk i forumet, finns hur mycket info som helst. Jeg, propan og noen til begynner å bli litt lei av å ramse opp samme tingene om igjen og om igjen og om igjen Skal du opp på 350hk så går du for datasprut.
Bimmerlars Skrevet Juli 7, 2006 Skrevet Juli 7, 2006 Stemmer det at drivakslene knekker rett av ved litt rivstarter osv.? Har nemlig alltid trodd 325 drivverket er robuste saker...
stian329 Skrevet Juli 8, 2006 Skrevet Juli 8, 2006 Om det skulle ryke så er det knutene og ikke drivakslingene som tar kvelden. Man bytter til fjærståls drivakslinger som skåner knutene ved rivstarter. Ligger på 5k/par. Jeg har slike selv liggende som skal på M3'en.
propan Skrevet Juli 8, 2006 Skrevet Juli 8, 2006 Jo drivakslene ryker også. Jeg har aldri opplevd det,men det var en kar på det svenske e21 forumet som spurte meg hva jeg hadde gjort med drivaksler,han hadde knekt tre stk på 2 mnd. Og jeg dobbelsjekket at det var selve akselen og ikke knutene som går. Så ja,det går fyken de også.
stian329 Skrevet Juli 8, 2006 Skrevet Juli 8, 2006 Korrekt. Hele bakstillinga mi kjøpte jeg av PPF's forumadministrator Johan Kihl.
stian329 Skrevet Juli 8, 2006 Skrevet Juli 8, 2006 Min er ikke "helt" skuddsikker i forhold hva den tråden går ut på nå. Jeg har M535i diff, 535indre knuter, 325ytre knuter og fjærstålsaksler, så får vi se hvor langt det rekker. Det var i hvertfall greit med mos i is'n til Johan og det funket brillefint for ham i hvertfall.
propan Skrevet Juli 8, 2006 Skrevet Juli 8, 2006 Hvorfor 535 diff når M3E30 er bolt on? Helges M3 holder,min har holdt og de fleste andre har holdt? Har fremdeles tilgode å høre om en M3E30 diff som har gått fyken så lenge den er på stell.
stian329 Skrevet Juli 8, 2006 Skrevet Juli 8, 2006 Enkelt og greit fordi det var/er tilnærmet klin umulig å få fatt på en E30M3 diff og fordi det var altfor lang leveringstid på akslingene når jeg bestillte. Plutselig hadde Johan hele bakstillinga til salgs for en grei pris så da kjøpte jeg den likeså godt med en gang, alt ferdig tilpasset. I tillegg passer det bra med 3,07:1 sammen med tds-kassen så det var ikke noe vits å sitte på gjerdet å vente.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå