Gå til innhold

bytte til tykkere stab.stag.. hva skal jeg velge??(328 e36)


Pauls1
 Share

Anbefalte innlegg

skal bytte stabstagene på bilen men er litt usikker på hva jeg skal velge...

valget står mellom disse :

produsent : forann : bak : pris :

H&R 28mm 21mm 2trinns justerbar 3800,- +foringer

eibach 25mm 21mm 2trinns justerbar 3100dkk

M-tech 25,5mm 18mm 2250,- + foringer

orginalt 328 24mm 15mm

er det vits å bytte stabstaget forann som orginalt er 24mm med eibach sitt som er 25mm? eller er det nok å bytte til powerflex foringer og bruke det orginale? hva vil det si at det er 2 trinns justerbart? skjønner jo at det kan justeres, men hva skjer når man justerer det?

mange spørsmål men håper noen kan svare meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foran: Det du skulle hatt var stabstag som er festet på støtdemperne sånn som de er på tidlige E36 og E36 M3. Jo lenger ut de er festet jo bedre.

Samme opplegg skulle du gjort bak (fått festene lenger ut). Ser du hvor langt de er festet inne på armene? Det orginale festet er helt patetisk. Samme hvor tykke stag du setter på, blir dårlig uansett. Stabstaget bak på E36 er der mest til pynt virker det som. Og setter du på tykkere stag bak så rykere festene til stabstaget. De midt på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foran: Det du skulle hatt var stabstag som er festet på støtdemperne sånn som de er på tidlige E36 og E36 M3. Jo lenger ut de er festet jo bedre.

Samme opplegg skulle du gjort bak (fått festene lenger ut). Ser du hvor langt de er festet inne på armene? Det orginale festet er helt patetisk. Samme hvor tykke stag du setter på, blir dårlig uansett. Stabstaget bak på E36 er der mest til pynt virker det som. Og setter du på tykkere stag bak så rykere festene til stabstaget. De midt på.

så da mener du at det ikke er noen vits å invistere i noe av det jeg nevnte lenger opp?

kan også nevne at jeg har bestilt sånn Xbrace for å stive av forann..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foran: Det du skulle hatt var stabstag som er festet på støtdemperne sånn som de er på tidlige E36 og E36 M3. Jo lenger ut de er festet jo bedre.

Samme opplegg skulle du gjort bak (fått festene lenger ut). Ser du hvor langt de er festet inne på armene? Det orginale festet er helt patetisk. Samme hvor tykke stag du setter på, blir dårlig uansett. Stabstaget bak på E36 er der mest til pynt virker det som. Og setter du på tykkere stag bak så rykere festene til stabstaget. De midt på.

så da mener du at det ikke er noen vits å invistere i noe av det jeg nevnte lenger opp?

kan også nevne at jeg har bestilt sånn Xbrace for å stive av forann..

Joda alt hjelper jo. Poenget mitt er at det ikke er så smart å bruke mye penger på noe som ikke er helt optimalt.

M3 3,2 staget bak er en smart oppgradering;) Men festene bør stives av.

Tok av fjærene bak for noen dager siden og ble veldig forundret over hvor lite det staget bak egentlig hjelper. Når jeg løftet opp den ene bærarmen så var det såvidt den andre rørte på seg. Og det var uten fjærer, støtdempere og hjul.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 months later...
valget falt på m3 3,2 stabstag bak med powerflex foringer. skal i første omgang kun bytte til powerflex foringer forran.

prøver dette "oppsettet" først siden det var rimeligst :wink:

Hva er tykkelsen på det staget. Er det samme som på 3.0. 19 mm.

mener det er 20mm..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...