Svensson Skrevet Juli 8, 2006 Skrevet Juli 8, 2006 Noen som kan si hvor vanskelig det er å montere noe slikt på min bil? Prisen på et kitt til min bil vil koste ca. 25k.. syntes det virka ganske greit. På forhånd takk
Kjetil 323i E36 Skrevet Juli 8, 2006 Skrevet Juli 8, 2006 Hvilket kit? Turbo kit? Kompressor kit? Noe anna kit?
oddis Skrevet Juli 8, 2006 Skrevet Juli 8, 2006 "Bolt on" utrykket blir brukt i mange sammenhenger. Ikke alltid "bolt on" er et rett uttrykk. Har vært borti MYE som "skal være" bolt on, men som absolutt ikke er det. Ganske lurt å definere hva som er "bolt on". For en kar som har bygd 10 gromme biler så er kanskje "bolt on" synonymt med uforståelig vanskelig for en nybegynner.
Svensson Skrevet Juli 8, 2006 Forfatter Skrevet Juli 8, 2006 Faan...glemte å si at det var turbokitt... Må jo begynne en gang da Eneste jeg har bytte er bremser,lykter,ekspansjonstank og småting ellers.
336mik Skrevet Juli 8, 2006 Skrevet Juli 8, 2006 burde ikke være den største sak i verden bortsett fra retur olje til turbo`n..spørs litt åssen det er med å koble seg innpå den eksisterende eksosen da men..
Svensson Skrevet Juli 8, 2006 Forfatter Skrevet Juli 8, 2006 Må motoren ut av bilen for å montere alt,eller er det bare å hive det inni? Hadde vært jævlig genialt om noen hadde orka å skrive en ala DIY post, slik at alle som tenker på det der med turbo eller lignende hadde sluppet å mast på dere med de samme spm. hele tiden . Bare en tanke altså. intercooler må vel også inni, men med min 4'er så hadde jeg sikkert fått plass til 5 intercoolere!
oddis Skrevet Juli 8, 2006 Skrevet Juli 8, 2006 Hva slags motor har du ? Med mindre den har gått veldig lite så er det generelt anbefalt å ta en overhaling av slitedeler og tetninger i motoren. Selve monteringen av turbo og manifold er rimelig grei. Men hvis man ikke har skrudd mer enn å skifte olje og filter ville jeg nok gjordt det sammen med en kyndig person. Er IC og trykkrør ferdig modifisert skal det ikke være noe stort problem! Bare å ta seg god tid, huske hvor og hvordan tingene stod, ta gjerne bilder av prosessen også, noe som er til fordel for din egen del hvis noe skulle skjære seg, samt at du kan dokumentere det. Og ikke minst, at vi kan få se det!
Svensson Skrevet Juli 8, 2006 Forfatter Skrevet Juli 8, 2006 Hvis dette skal bli aktuelt blir det garantert tatt masse bilder Er en liten m42/b19 1,9L. Kittet mangler trykkrør og adapter, men det er vel ikke så vanskelig å lage? For 25k kunne jeg vente meg rundt 180-200hk...ikke verst i en lett bil. Syns jeg da
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå