Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, har nylig kjøpt meg en BMW 318i e36. motoren er en m40.

Den har for uvane å koke stadig vekk, i blant når jeg kjører men ofte etter at jeg har satt den fra meg selv om temperaturen har vært ok mens jeg har kjørt.. Noen som vet hva som kan være galt? har fylt vann helt opp og lufta, men har ikke hjulpet noe, har kokt like herlig igjen senere.. har en anelse om at det er noe galt med ekspansjonstanken eller noe da det kommer damp ut i fra det plastdekselet som er mellom eksp. tanken og radiatoren. prata med en kar som mente det var et vanlig problem at disse tankene sprakk, men så spurte jeg på tronrud bil og de sa plutselig at nei det var ikke noe kjent problem og de hadde ikke vært borti det...

Noen som har noen formening? bytta tennplugger i dag, det trengtes, de gamle var helt oppspist.. hehe.

Jeg kjøpte forøvrig bilen på tirsdagen og ellers er jeg storfornøyd :D

Skrevet

temperaturen er der den skal være.. hentet bilen i oslo og den gikk helt fint hele veien hjem.. en times kjøring ++ men småkjøring er verre... tror ikke det er pumpa hvertfall

Skrevet

ta tak i vifteblada å se om det er slark i senter, det skal også ver brukbar motstand når du snurrer på den...

tåler den å stå på tomgang da?

Skrevet

det er så å si ingen motstand å snurre på den.. kan se etterpå om det er slark i senter.. men skal dampen komme ut mellom eksp.tanken og radiatoren liksom når den koker? :S

Skrevet

om det ikke er motstand i det hele tatt er den vertfall ikke god den vifteclutchen din så det kan være løsningen på problemet ditt å bytte den...

nå er jeg ikke helt kjent med hvordan det er på e36 men - går det en tynn slange /rør mellom radiator og eksp.tank så skal jo den være tett. er det ved klemmene det lekker eller midt på? men der er vel en slange ved toppa på eksp som går i friluft for å lette på trykket når det koker - det er ikke den du mener?

Skrevet

Yo, sikkerhetsventilen er i selve lokket. Er et evig problem at plastikken sprekker mellom radiator og ekspasjonstanken på e36. Det kan være at termostaten din ikke åpner skikkelig, Blir den varm på tomgang???

Skrevet

den blir varm på tomgang ja. så da har jeg to problemer, dvs at plastikken min nesten garantert er sprukket og at vifta ikke funker ;) har kjøpt ny termostat men har ikke montert den enda, har også kjøpt nytt lokk til eksp.tanken. klarte å knekke lufteskruen i stad :/

Skrevet

Du kan ta av selve ekspansjonstanken, og se bak om du ser noe sprekker. Du ser det på min.. Hvis bilen er varm i tillegg, så kan det komme damp ut sprekken, eller du hører det suser. Jeg har prøvd å fikse det, men det gikk ikke. Så det blir vel en ny radiator regner eg med :evil:

Skrevet

hvordan løsner jeg eksp. tanken? de skruene på toppen? hvor er sprekkene? inn mot radiatoren? kan jo plastsveise de... må man kjøpe ny vifteclutch eller fins det noen smarte metoder å fikse den?

Skrevet

vifte clutch? er det viskose koblinga på vifta dere mener da? som det bla er på m20, m10 motoren osv?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...