aloebiz.net Skrevet Juli 9, 2006 Skrevet Juli 9, 2006 sveiste den jeg Da høres den ut som en gammal volvo da..?
Bmwfanatic Skrevet Juli 9, 2006 Skrevet Juli 9, 2006 jepp, den gjør det.. nøyaktig som en gammal volvo, så nå blir jeg mobbet.. "kommer du i volvo'n eller?" iiik
Bmwfanatic Skrevet Juli 10, 2006 Skrevet Juli 10, 2006 nei, syns det var litt moro jeg, så volvo lyden forblir.. er jo bare en m10 motor uansett, hadde jeg hatt sekser i den bilen skulle jeg nok ha droppet volvo lyden.. hehe
Bmwfanatic Skrevet Juli 10, 2006 Skrevet Juli 10, 2006 Lurte til og med en kamerat med att jeg hadde satt i den en volvo motor jeg fikk billig.. hehe.. nok off topic
oddis Skrevet Juli 10, 2006 Skrevet Juli 10, 2006 Huff, enda en stakkar som har kommi borti den verste motor BMW noen gang har satt fingrene på. Har uheldigvis vært eier av 2 slike M40 motor. Men over til problemet ditt: - Først ville jeg lokalisert om det går vann i systemet ditt (termostat). Kjenn på slangene som går inn og ut til varmeregisteret. Er disse varme? - Er ut-slangen fra blokka varm? Den til høyre hvis du står foran bilen. - Lufteskruen må tette skikkelig, ikke stå og sive. - Lekker det noe sted? Sjekk utvendig, under osv. - Er olja fin? En grei test er også å ta fingerern under oljepåfyllingslokket å se etter diverse "gugge". Sjekk også peilepinne. - Ta et skikkelig grep rundt vannpumpa di og kjenn om det er slark i den. - Går vifta di skikkelig rundt da motoren er igang? - Er radiatoren din tett? Kjør hageslangen i og se om det er grei gjennomstrømning, evt demonter og vask radiatoren skikkelig. Ut fra mine erfaringer med M40 så ville jeg tro det lekker/siver inn luft i systemet et sted, noe som gjør at du til stadighet kokor. Koker den f.eks hver gang du står stille på tomgang, eller etter at du har skrudd av motoren? Et kjølerør (det som binder sammen slangen fra varmeregister, blokk og radiator). Utrolig viktig at dette røret er potte tett.
ronnie Skrevet Juli 10, 2006 Skrevet Juli 10, 2006 vifte clutch? er det viskose koblinga på vifta dere mener da? som det bla er på m20, m10 motoren osv? Ja det stemmer... denne går visstnok i stykker hvis motoren koker.. Gjorde i alle fall det på min. Bruk en avis og prøv å stoppe vifta når motoren har stått en stund og blitt varm, hvis den stopper så er den gåen, hvis ikke så funker den. Hvis problemet vedvarer etter skifte av termostat og viskose og etter lufting kan det være sprekk i toppen som gjør at den tar inn luft. Skru av lokket på motoren (der du fyller olje) og se under det, hvis det er en krem-farge der så betyr det sprekk i toppen (tar inn vann i olja). Får håpe ikke det er problemet, for da blir det dyrt.
M6 Bjørn Skrevet Juli 11, 2006 Skrevet Juli 11, 2006 Vifteclutchen er en slitedel bare så det er sagt!Den ryker før eller senere....Og den sitter på de fleste BMW motorer.
weheeE34 Skrevet Juli 11, 2006 Skrevet Juli 11, 2006 du skrev jo noe om at pluggene også såg forferdelige ut, kan jo være en lekasje i toppen som ronnie anntyder?? men da ville den vel kokt stort sett hele tiden? ikke bare på tomgang, eller? vil vertefall miste vann i systemet, å olja vil i mange tilfeller bli hvit/ krem aktig...
ronnie Skrevet Juli 11, 2006 Skrevet Juli 11, 2006 du skrev jo noe om at pluggene også såg forferdelige ut, kan jo være en lekasje i toppen som ronnie anntyder?? men da ville den vel kokt stort sett hele tiden? ikke bare på tomgang, eller? vil vertefall miste vann i systemet, å olja vil i mange tilfeller bli hvit/ krem aktig... Nei den vil ikke koke hele tiden, bare når det er kommet nok luft inn i kjølesystemet til at vannet ikke sirkulerer fritt. Men la den for all del ikke stå på tomgang, da koker den veldig fort. Hvis nåla nærmer seg det rød, så er det bare å få slått av motoren med en gang og rulle inn til siden.
Dirty Skrevet Juli 11, 2006 Skrevet Juli 11, 2006 jeg går for at toppen er sprekt :/ skjedde just med min m40 det å! prøvde alle metoder. ble penge lens måtte kjøpe ny topp topppakninger etc. koster jo shjorta :/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå