tithead Skrevet Juli 8, 2006 Skrevet Juli 8, 2006 Tenkte å lande på en plass mellom 350 - 450 hester Bygging blir tidligst rundt juletider siden jeg for tiden mangler litt resurser Lurer mest på andres tidligere erfaringer, prisen, og sist men ikke minst: hvordan få godkjent greiene Motoren har per dags dato gått 180 tusen og koker pga gåen topp / topp-pakning. Burde jeg heller skaffe en annen motor til bygg? planer om skifting av gearkasse snurrer også rundt siden bilen har automat
propan Skrevet Juli 8, 2006 Skrevet Juli 8, 2006 Kjøp deg en 745i motor. M30 som du har med sneglehus på. 250 ca i utgangspunktet,men kan skremmes fint til mer.
Arimanni Skrevet Juli 8, 2006 Skrevet Juli 8, 2006 Vist han bruker deler fra Alpina B10 da? Går det ikkje ann å bygge videre på ein 535 motor til ein Alpina B10 motor for ein billig penge? BTW, Vist du bestemmer deg for å selge motoren, så send meg ein PM
Lien Skrevet Juli 8, 2006 Skrevet Juli 8, 2006 Kjøp deg en 745i motor. M30 som du har med sneglehus på.250 ca i utgangspunktet,men kan skremmes fint til mer. ... Med ny chip og strupeventil på wastegate (rundt 2000kroner til sammen) kan du ta ut 350-400 hester uten problem på 745 motoren. Motoren derimot er ikke så lett å få tak i lenger. Koed kunne skaffe nyoverhalt til rundt 30 000 men kommer du over brukt må du ut med 10 000 - 15 000 komplett med girkasse.
tithead Skrevet Juli 9, 2006 Forfatter Skrevet Juli 9, 2006 takk for mange gode svar og ideer å tar gjerne imot flere:). Legger nok ut en tråd under prosjekter også snart. Har ikke sjekket pris på andre motorer og hva som er tilgjengelig selv, men kommer til og gjøre det så snart jeg har tid og ikke minst får Solgt 525 td'n (som forresten *kremt* selges til skampris i disse dager pga dårlig timet laserkontroll ). Så må jeg nødvendigvis gå til annskaffelse av 2 garasjeporter som selføgelig koster flesk før jeg eventuelt begynner å plukke ut motor :/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå