Gå til innhold

lønner det seg å importere?

p10
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg er på leting etter en bil til rundt 150 000,-. Det skal være en stasjonsvogn, helst automat, gjerne diesel (ikke et must) men det MÅ være en m-tech.

Har trålet bruktbilblader og nettet i flere mnd nå, uten å finne noe som faller i smak... har begynt å lete litt på tyske nettsider, og ser jo at utvalget der er mye større enn her hjemme.

Dersom jeg skulle kjøpe bil fra tyskland, ville jeg helt sikkert gå gjennom et importfirma for sikkerhetsskyld...

Spørsmålet mitt er om det vil lønne seg for meg å importere en bil fra tyskland når jeg leter etter en bil til rundt 150 000,-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som sagt er det jo utvalget som er en fordel! Men snakket med BMW i Tromsø angående importering av bruktbiler, de sa man burde være veldig forsiktig, og eventuellt ha en man kjenner eller noen der man skal importere ifra. Grunnen er at mange biler i tyskland eks. Er tuklet med km-stand, og ikke pga å svindle eller lure neste eier, men pga det koster mye å forhøye km-stand osv der nede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For den menige mann, så kjøp KUN fra autorisert BMW forhandler i Tyskland. De fører troverdig historie på bilene i det minste. Får du bil derifra med komplett servicehefte så har du sikret deg.

Kjøp ikke BMW med stempler fra uatoriserte aktører, med mindre du nesten personlig kjenner eier av bilen, og kjøp heller ikke importørs "gode erfaring" som de skryter slik av. De virkelig seriøse importørene svaretlister biler som ikke har komplett historie fra BMW.

Dette gjelder forøvrig også "Norske" biler. Det er rimelig utbredt her til lands også. Var jo nylig en stor sak i media om triksing med km.stand i Norge. Der kom det fram at bl.a bilutleie selskaper har avtaler med lugubre verksteder her hjemme, for å kunne endre km.stand og historie. Dette synes jeg er stygg svindel, og alt for lett å slippe unna med. I tillegg til km.stand jukset så kunne man ikke spore bilen som utleiebil, noe som svekker markedsprisen kanskje enda mer en høy km.stand.

I bunn å grunn så gjelder de samme forhånsdregler for import, som for kjøp av bil i Norge. Prisene varierer også, så i kroner å øre er det ikke sikkert du sparer, som nevnt over, men utvalget er som sagt langt langt bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...