jornab Skrevet Juli 9, 2006 Skrevet Juli 9, 2006 Er det noen som har satt i en E30 motor med LE-jetronic i en E21? Vet man må flytte batteriet bak for å få plass til lmm. Ser man må også bytte over eksosmanifoldene fra E21 motoren hvis man vil bruke det originale eksosanlegget. Må kanskje bruke E21 motorfestene også? Blir litt kobling for å få det elektriske opp å gå. Tar gjerne imot tips!!
propan Skrevet Juli 9, 2006 Skrevet Juli 9, 2006 Ikke noe stress. Bytt over motor fester og den bakre eksos manifolden. Du trenger 5 ledninger for at ting skal gå. I og med at du har 323i fra før så har du pumpe releèt,fra sikrings boksen går kontakten til motoren. Fra den klipper ledningene,men ikke bare klipp de,ledningene må være så lange som mulig,den grønne som går til releèt må du skjøte. Når du har kommet såpass langt at du skal koble så spør du igjen. Evt Pm meg.
jornab Skrevet Juli 9, 2006 Forfatter Skrevet Juli 9, 2006 Takker. Har nettopp fjernet batterikassen foran og skal klargjøre for batteri i reservehjulsbrønnen. Tenkte jeg skulle bruke releèt til E30 motoren. Er forresten en -85 323i. Har tatt av den firkantete kontakten (E21) som går inn til sikringsboksen. Bruke den andre enden av den og skjøte innpå det nye ledningsnettet, slik at det ser mest "proff" ut. Fant denne siden: http://www.autopower.se/mekartips/mekartips.asp?dokid=72 Står litt hva de forskjellige ledningene er til. Er koblet til motronic. Stemmer neppe på LE-jetronic vil jeg tru. Blir sikkert evt. en pm på deg om ikke så altfor lenge. Må bare få bestilt reg.reima + diverse pakninger.
propan Skrevet Juli 9, 2006 Skrevet Juli 9, 2006 Det er stort sett likt og ikke noe problem. Ja du kapper av det orginale releèt som du har gjort,og bruker e30 releèt,men ledningen må sannsynligvis skjøtes fram til e30 enden,for e30 er kanske kort og rekker ikke bort til sikringsboksen på e21. Lykke til og bare si fra.
jornab Skrevet Juli 9, 2006 Forfatter Skrevet Juli 9, 2006 Har fjernet denne ledningsbunten fra e21. Se øverste bildet. Er til coil, bensinpumperelè, tenningsmodul osv. Regner med at jeg ikke har bruk for noe av dette lenger da jeg blir å bruke ledningsnettet fra e30, komplett med alt dette. Er det blanke releèt også til bensinpumpen eller? Bensinpumpereleèt fra e30 står ved luftmengdemåleren, dvs ca ved sikringsboksen til e21. Skulle passe bra tror jeg. Se nederste bildet. Ledningsnett E21 Motorrom E30
propan Skrevet Juli 10, 2006 Skrevet Juli 10, 2006 Ja skjønner,men tilkoplinga til motor på e30 er ved sikringsboksen,og den er ike ved lmm.. Men du finner ut av det.
jornab Skrevet Juli 10, 2006 Forfatter Skrevet Juli 10, 2006 Ahhh, du mener enden på ledningsnettet til motoren. Jeg som har misforstått. Skjøten er bak sikringsboksen til E30 ja, mens skjøten til E21 er i sikringsboksen. Blir nok nødt til å forlenge ledningene litt. Hvis det er interesse for en evt DIY på motorbytte så kan jeg legge ut nøyaktig beskrivelse med bilder når jeg har fått det til å svive? blade2k: har motorfester så det holder.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå