Gå til innhold

xenon-look på E46


sn|per
 Share

Anbefalte innlegg

Det finnes jo en haug med pærer på markedet med fancy navn som UltraBlue og SuperCoolBlue og white og det ene med det andre. Fargen på lyset har imidlertid sjelden noen særlig sammenheng med navnet. Hvis du virkelig vil ha pærer som lyser blåhvitt så ville jeg f.eks sett på pærer fra PIAA. Jeg aner ikke hvor de selger slike, men du kan jo sjekke litt rundt. En annen type jeg kan anbefale er SuperWhite-pærer fra SupremePowerParts. Sikkert litt sært å bestille lyspærer fra USA, men de holder i hvertfall det de lover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er vel eit av dei vanligaste spørsmåla her på Bimmers, men det er nesten alltid same konklusjon....kun Xenon gir "xenonlook"...og ingen ting anna. Alle avartar av blåe pærer berre kostra ein haug og gir nesten null effekt. Eg har bytta i grøftelysa mine til det som skulle vere det blåaste på markedet...men det er GULT saman med Xenonlysa mine....

Bruke pengane dine på noko anna til bilen. Eller spar til Xenon ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er vel eit av dei vanligaste spørsmåla her på Bimmers, men det er nesten alltid same komklusjon....kun Xenon gir xenonlook...og ingen ting anna. Alle avartar av blåe pærer berre kostra ein haug og gir nesten null effekt. Eg har bytta i grøftelysa mine til det som skulle vere det blåaste på markedet...men det er GULT saman med Xenonlysa mine....

Bruke pengane dine på noko anna til bilen. Eller spar til Xenon ;)

Selvfølgelig. Du har jo Xenon. Men det opprinnelige spørsmålet var om noen kunne anbefale pærer som gir mest mulig xenon-look. Nå vet jeg ikke hvilke pærer du har i grøftelysene dine, men det finnes faktisk pærer på markedet som gir kelvin-verdier som kan minne om xenon. For de fleste er det nemlig ikke noe alternativ å ettermontere originale og godkjente grisedyre xenon-lykter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kilronan:

Var ikkje meininga å vere ufin, har berre gjennom forumet og eigen erfaring oppfatta at det er liten virkning for masse kr.

Men heilt klart, har du adresse og navn på pærer som fungerar så skal eg bøge meg i støvet for deg Kilronan...det var då du som hosta opp adresse på AE til meg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kilronan:

Var ikkje meininga å vere ufin, har berre gjennom forumet og eigen erfaring oppfatta at det er liten virkning for masse kr.

Men heilt klart, har du adresse og navn på pærer som fungerar så skal eg bøge meg i støvet for deg Kilronan...det var då du som hosta opp adresse på AE til meg ;)

Mottatt -) Jeg bruker selv H7 55w Superwhite pærer fra SupremePowerParts i nærlysene mine og jeg kan derfor gå god for at de faktisk fungerer. For $30 pr. par (ca 250,- norske med moms inkludert) så koster de jo ikke mer enn et vilkårlig par kvalitetspærer hos Mekonomen. Men skal man først bestille lyspærer fra andre siden av jordkloden så kan det jo være fornuftig å bestille noen ekstra par i samme slengen for å fordele porto og tollgebyrkostnaden. -)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes jo en haug med pærer på markedet med fancy navn som UltraBlue og SuperCoolBlue og white og det ene med det andre. Fargen på lyset har imidlertid sjelden noen særlig sammenheng med navnet. Hvis du virkelig vil ha pærer som lyser blåhvitt så ville jeg f.eks sett på pærer fra PIAA. Jeg aner ikke hvor de selger slike, men du kan jo sjekke litt rundt. En annen type jeg kan anbefale er SuperWhite-pærer fra SupremePowerParts. Sikkert litt sært å bestille lyspærer fra USA, men de holder i hvertfall det de lover.

Tror ikke jeg bommer helt hvis jeg sier at Kollevold Rallyimport forhandler PIAA....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mottatt -) Jeg bruker selv H7 55w Superwhite pærer fra SupremePowerParts i nærlysene mine og jeg kan derfor gå god for at de faktisk fungerer. For $30 pr. par (ca 250,- norske med moms inkludert) så koster de jo ikke mer enn et vilkårlig par kvalitetspærer hos Mekonomen. Men skal man først bestille lyspærer fra andre siden av jordkloden så kan det jo være fornuftig å bestille noen ekstra par i samme slengen for å fordele porto og tollgebyrkostnaden. -)

Og hvis du skulle finne på å kjøpe 10 par pærer, så har du heller *plutselig* prisen av -ordentlig- xenon, som da er 300% sterkere og meeeget bedre enn fattige halogenlyset. Også kalt, traktorlys.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hvis du skulle finne på å kjøpe 10 par pærer, så har du heller *plutselig* prisen av -ordentlig- xenon, som da er 300% sterkere og meeeget bedre enn fattige halogenlyset. Også kalt, traktorlys.

Fortell meg hvor jeg får originalt xenon oppgraderingssett til e46-sedan for 2500 kroner så skal jeg vurdere å kjøpe ett selv. Billige ettermonterings-xenon kit uten nivåjustering for bruk i halogenreflektor er en utrolig dårlig løsning.

Hos GS Bildeler koster to nye xenon-lykter til e46 sedan over 15.000 kroner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kilronan:

Var ikkje meininga å vere ufin, har berre gjennom forumet og eigen erfaring oppfatta at det er liten virkning for masse kr.

Men heilt klart, har du adresse og navn på pærer som fungerar så skal eg bøge meg i støvet for deg Kilronan...det var då du som hosta opp adresse på AE til meg ;)

Mottatt -) Jeg bruker selv H7 55w Superwhite pærer fra SupremePowerParts i nærlysene mine og jeg kan derfor gå god for at de faktisk fungerer. For $30 pr. par (ca 250,- norske med moms inkludert) så koster de jo ikke mer enn et vilkårlig par kvalitetspærer hos Mekonomen. Men skal man først bestille lyspærer fra andre siden av jordkloden så kan det jo være fornuftig å bestille noen ekstra par i samme slengen for å fordele porto og tollgebyrkostnaden. -)

Du har ikke tildeldigvis bilder av hvordan dette ble?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortell meg hvor jeg får originalt xenon oppgraderingssett til e46-sedan for 2500 kroner så skal jeg vurdere å kjøpe ett selv. Billige ettermonterings-xenon kit uten nivåjustering for bruk i halogenreflektor er en utrolig dårlig løsning.

Hos GS Bildeler koster to nye xenon-lykter til e46 sedan over 15.000 kroner.

Sant sant. Vi snakker vanlige ettermonteringskit ja.

Men siden jeg ikke pleier å frakte hundrevis på hundrevis av kilo med murstein bak i bilen min, som da vil føre til at jeg må justere lyktene i hytt og pine, eller at det blir gjort automatisk, så er nok ikke dette et problem for 9 av 10 bileiere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har ikke tildeldigvis bilder av hvordan dette ble?

Det er ikke lett å ta representative bilder av lys, veldig mye avhenger av instillinger på kamera osv. Men her er i hvertfall noen bilder jeg tok i går kveld med diverse lukketider og blenderverdier. Bildene er selvfølgelig ikke behandlet.

1/15s med blender F4:

1_15_f4.jpg

1/50s med blender F4:

1_50_f4.jpg

1/160s med blender F4:

1_160_f4.jpg

1/400s med blender F4:

1_400_f4.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kilronan: Tusen takk for bildene. Utifra bildene så synes jeg det så veldig bra ut. Akkurat noe slik jeg kunne tenke meg. Så da får jeg bare prøve å få bestilt fra det firmaet så fort som mulig.

Noen andre som kunne tenke seg å bestille samtidig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...