Gunnar Skrevet Juli 10, 2006 Share Skrevet Juli 10, 2006 Sliter med opp mot null gjennomstrømning i kjølesystemet på M30en.. slangen fra radiatoren til termostathuset kan være helt kald mens det lokalkoker på andre siden, og radiatoren kun såvidt har litt lunk.. men har hatt ute termostaten og sjekket at den åpner (i en gryte med vann), og har også hatt av vannpumpa. Synes den ser ut til å være helt ok. Snurrer jeg på reimhjulet selv så går den rundt og skovlene ser fine ut.. såvidt jeg kan se er det bare en direkteoverføring, så jeg har litt problemer med å se hvordan den kan ha redusert virkning så lenge den går rundt. Noen som kan opplyse meg litt her? Begynner å lure på om det sitter fast noe i kjølesystemet et sted.. men er litt merkelig hele greiene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trygve Skrevet Juli 10, 2006 Share Skrevet Juli 10, 2006 eg hadde samme problem men min m30. eg prøvde å erstatte ein vannventil som ligger ved bremsekraftforsterkeren under eit deksel. Erstattet ventilen som det går tre slanger inn på med ein T kobling. da fekk eg varme i varmeapparatet.., noe eg heller ikkje fekk før med den ventilen. lurer på om visst den ventilen er gåen at den blir lukka slik at du ikkje får sirkulasjon i kjølesystemet. du kan jo prøve det og se om det hjelper Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trygve Skrevet Juli 10, 2006 Share Skrevet Juli 10, 2006 kan og være at ein vannkanal i blokka er tett..., da ville eg prøvd med radiatorrens. får kjøpt det på bensinstasjon. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Juli 10, 2006 Forfatter Share Skrevet Juli 10, 2006 Får ikke varme i varmeappratet heller lenger nei, men det burde vel allikevel være sirkulasjon i systemet? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trygve Skrevet Juli 10, 2006 Share Skrevet Juli 10, 2006 er ikkje heilt sikker på korleis det funker.., men vil tru at kjølevatnet går via varmeapparatet og..., altså via ventilen, gjennom varmeapp og tilbake igjen. so visst den ventilen ikkje åpner seg vil jo vatnet stoppe der. du kan jo prøve med ein slik T kobling berre for å sjå om det hjelper hos deg og. eg fekk laga meg ein slik kobling på jobben i 20mm alurør. noken andre her inne som kan ha ein formeining om ka det kan være? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trygve Skrevet Juli 10, 2006 Share Skrevet Juli 10, 2006 kanskje det ligger ein tempføler som skal gi beskjed om at no er motoren varm nok slik at ventilen åpner og det blir varme i varmeapp., og sirkulasjon i systemet. eg rinte til jæger å spurte men dei hadde ikkje noko spesielt svar på da lissom.., var berre ein i bakgrunnen som mumla noko om vannventilen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
knooot Skrevet Juli 10, 2006 Share Skrevet Juli 10, 2006 jeg ville prøvd å tatt ut termostaten å sett om du fikk sirkulasjon da, skal komme vann i den tynne slangen oppe på ekspansjons tanken. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Juli 12, 2006 Forfatter Share Skrevet Juli 12, 2006 Testet litt mer i går.. selv med termostaten ute, så virker det som det er helt dødt. Det pipler faktisk opp kjølevæske fra lufteskrua på radiatoren (når jeg har den åpen), men skjer lite og ingenting i termostathuset, og fortsatt ingen varme inne i bilen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Molly Skrevet Juli 12, 2006 Share Skrevet Juli 12, 2006 Bytt vannpumpe! På min M535 var det ingen lekk/slakk i vannpumpa,men hadde samme problem som deg.Byttet vannpumpe, så var alt ok. Dessuten er det en ganske enkel operasjon.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW324TDa Skrevet Juli 12, 2006 Share Skrevet Juli 12, 2006 På min 324 var det mye det samme som skjedde.. Men der var det tilslutt toppen som var gåen etter å ha skiftet vannpumpe, termostat og +++ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dirty Skrevet Juli 12, 2006 Share Skrevet Juli 12, 2006 samme var det på min m40. fikk ikke varme og vannet sirculerte, ikke. var luft som hadde satt seg fast. endte med at toppen og alt av pakninger måtte byttes :S kokte til den sprakk. men tempmåleren målt helt fint! er jo ikke sikkert det er samme med deg! vet ikke hvordan det er på en 6er. men kan jo være en mulighet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Juli 12, 2006 Forfatter Share Skrevet Juli 12, 2006 Bytta vannpumpe nå i kveld, men nå vil jo ikke helvetet starte lenger. Har fuska litt de siste dagene når jeg har starta den (manglet noen sylindre), men nå var det rimelig dødt igjen, og så var det ikke særlig til futt i batteriet. Gikk helt fint da den begynte å gå varm og kokte også, men det spørs om jeg ikke må ta en komptest for å se om toppakningen kan være gåen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Juli 13, 2006 Forfatter Share Skrevet Juli 13, 2006 Bytta ut de jævla Biltema-pluggene med de "gamle" NGK-pluggene igjen (knapt brukt, men har fått gjennomgå litt), og da starta den igjen. Tok komptest i samme slengen, med alle pluggene ute, og kompen ligger jevnt på mellom 11 og 12 på alle sylindrene, olja ser fin ut og det samme gjør kjølevæska, så er vel heller tvilsomt at det er sprekker eller gåen toppakning som er årsaken til problemene.. menmen, driver og lufter med ny vannpumpe nå, så får vi se hvordan det går. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå