Gå til innhold

girolje skift e46


Truls 87
 Share

Anbefalte innlegg

Evighetsoljer er bare tull, ingen oljer uansett syntetiske eller mineralske kan overleve de elastningeer som en bil utsettesfor over så mange år, dette er en ren beregning fra produsenten som gjøres.

Enhver som ønsker å beholde bilen bytter oljer, men etterfyll med samme type olje som var der.

Med andre ord kjøp den sikkert rådyre oljen som skal være der, og bytt likevel feks hver 200 000km. elns.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde skiftet, MB innførte også livsløpsolje på sine 722.6 girkasser men etter noe tid oppdaget de at kassene ikke holdt og innførte oljeskiftinterval på 180 000km, jeg byttet på min etter 80 000km, og tror det var lurt, hadde aldri noen problemer når jeg hadde den kassen, men i dag har jeg jo bare eldre kasser og der skifter jeg hver 60 000km / 4 år

Ta et eksperiment, ta litt olje og legg den i en termosflaske, putt flasken i frysern hver natt og hver dag steker du den i panna i et par timer så legges den i fryseren igjen over natta, etter bare en ukestid med den behandlingen er oljen rimelig redusert tenk hva da med den som er i girkassen år etter år....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk skjært en automatkasse for noen år siden på grunn av den såkalte "evighetsoljen" som ikke skulle byttes på servicer, og har hørt om flere andre som har hatt problemer.

Så bytt olje! Billig garanti for velfungerende girkasse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...