simen e30 Skrevet Juli 11, 2006 Skrevet Juli 11, 2006 hei alle bmw elskere tenkte å legge ut litt om mitt prosjekt.. bilen er en 86 mod 320 e 30. litt såder i karoseriet. motor er en 88 mod 325, som jeg har satt i diesel veiv og 320 råder. altså 2,7 liter.pianotråd.underspyling. orginale stempler som er dreid ned. har p splitt grennrør.kkk k29 turbo og 38 mm trail wastegate.og 4"downpipe. intercooler fra usa. husker ikke merke.69/40/10..og megasquirt datasprut. håper på mellom 400-500hk. men det gjenstår å se..skriv gjerne inn. altid gøy med svar å spørsmål:) kommer bilder etter hvert
vrossi46 Skrevet Juli 11, 2006 Skrevet Juli 11, 2006 høres no ut som et lovendes prosjekt ditte.. gi oss ett par bilder å tygge på..
compact Skrevet Juli 11, 2006 Skrevet Juli 11, 2006 ser at du skriver pianotråd??? har liksom ikke skjønt meninga med det enda?!?!?
TOREBMW Skrevet Juli 11, 2006 Skrevet Juli 11, 2006 det er spor freset ned rund toppen av hver silynder som man legger pianotråd nedi for så legge på org. pakning som skjærer seg ned i pakningen..tåler mye mere trykk.men 400-500 hk med org stempler høres skummelt ut men sleng ut bilder så vi kan kikke på
binlarsen Skrevet Juli 11, 2006 Skrevet Juli 11, 2006 Råskinn. Megasquirt er vel bare sprut. Original tenning, eller no spitzi opplegg?
simen e30 Skrevet Juli 11, 2006 Forfatter Skrevet Juli 11, 2006 400-500 hk er nok ikke umulig. broren min har bygd samme motor nå. den bremser 400 hk på 1,1 i trykk:)
simen e30 Skrevet Juli 11, 2006 Forfatter Skrevet Juli 11, 2006 skal kjøre orginal tenning ja. funker greit det:)
simen e30 Skrevet Juli 11, 2006 Forfatter Skrevet Juli 11, 2006 turboen og grenrøret jeg skal bruke:) håper det funker..
simen e30 Skrevet Juli 11, 2006 Forfatter Skrevet Juli 11, 2006 som dere sikkert ser så er det oxo sveisa igjen litt av vann kanalene..
jornab Skrevet Juli 11, 2006 Skrevet Juli 11, 2006 skal kjøre orginal tenning ja. funker greit det:) Vil tru at original tenning ikke vil funke noe særlig med 1.1 kg overtrykk?? Vil du ikke få tenningsbank da? Tenningskurven på en NA-motor går jo gradvis oppover, mens for en turbo-motor flater den mere ut samtidig som overtrykker stiger. Rett meg hvis jeg tar feil. Men uansett, høres ut som et morsomt prosjekt. Håper du får det til å fungere.
Bimmerlars Skrevet Juli 11, 2006 Skrevet Juli 11, 2006 Kan kjøre tenning med megasquirt også. Hvorfor gjør du ikke det? MS&Edis? 325 motoren har jo allerede triggerskive for veivsensor. Høres forresten ut som et meget lovende prosjekt!
simen e30 Skrevet Juli 12, 2006 Forfatter Skrevet Juli 12, 2006 hmmm kan hende jeg har svart litt feil nå men?? blir jo egentlig ikke helt orginal tenning .. bytter jo ut føleren på veiva med en halt giver.. å setter på 3 nye tennings punkter på rem hjulet, eller det som sitter innerst liksom.. å setter på en tenningsmodul fra ford.. ikke noe problem med tennings bank. eksos tempen er på ca 700-760 grader på bane kjøring ved 1,1 bar:
dunderdo Skrevet Juli 12, 2006 Skrevet Juli 12, 2006 blir spennende å se hvor mye 320 rådene tåler di skal tåle over 600hk
hartgecab Skrevet Juli 12, 2006 Skrevet Juli 12, 2006 Begynner å bli en del bøse turbobygg med BMW nå. Håper å få se noen av dem på Gatebil i helgen.. Gleder med stort! Andre som vet noe om værstinger som skal dit? Les BMW. Hjelp meg og Stem Christer på www.byensgg.com!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå