Gå til innhold

Kakkling fra 318


kaptein wom
 Share

Anbefalte innlegg

Kan prøve og skifte olje. BMW motorer er sære på olja, så kansje det gjør susen. Siden den bare kakler noen ganger virker det som om det har noe med olje/tilførsel/smøring av kam og ventiler kansje ikke er helt i strekk. Tikker sikkert spes når du har brukt den litt? Har selv 325 E36 og kjører kun på Castrol SLX olje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis set er m40 motor du har er dette vanlig pga. feilkonstruert topp, som fører til overbelastet kamaksel og reg, reim og dette merkes ved høy tikke lyd, og oxo noen ganger lite turtallsvillig motor over 4000 prm. Det kommer som regel når km. telleren nærmer seg 200 000 km. Dette ble først utbedret på m43 motoren som kom i 1993.

er ikke store oppereasjonen å bytte kamakselen å vippearmenen hvis det er det som forårsaker tikkingen, men det er dyrt !! ca 10 000 kr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er ikke gal nei...........,var det jeg betalte i hvert fall, men nå hører det med til historien at reima mi røk, så den måtte byttes, men ventiler og stempler var like fine, men byttet kam og armer når den først var på verksted

ny topppakning er jo en selvføle da noob, så fort du skal av med topplokket skal den byttes............ :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja det er ingen tvil om att det kakkler nei. skjemmes av å kjøre rundt noen ganger :oops:8)

Prøvde å fylle på noe gugge fra Omega, ble bedre i 5mil, men så er det samma ruta i gjen..

Men vist det kakkler mye når jeg kjører å jeg trør inn clutsn. så forsvinner dette en litenstund før det kommer tilbake

Takker for svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...