kaptein wom Skrevet Juli 12, 2006 Skrevet Juli 12, 2006 Har et problem med min e36 318i. Den koker på tomgang!! Har bytta termostat men det hjalp ikke. kan det være att vannpompa ikke er i sitt fulle fem? att den pomper for lite vann når den går på laft turtall? for den koker jo ikke når jeg kjører..å om den koker, så skjer det ikke noe med termostat måleren inne i bilen. den står bent opp. men den funker, for den har skjedd to gang tiligere att den går på rødt..
Stephan.s Skrevet Juli 12, 2006 Skrevet Juli 12, 2006 Slakk viftereim? toppakning? Var toppakningen med min gamle mb 190 i allefall. EDIT: Kjenner ikke e36, så mulig jeg bare slenger forslag i løse lufta her.
Gunnar Skrevet Juli 12, 2006 Skrevet Juli 12, 2006 Kan høres ut som du trenger en ny viskosekobling på kjølevifta di.. men synes det er rart at ikke tempmåleren slår ut når den koker.
kaptein wom Skrevet Juli 12, 2006 Forfatter Skrevet Juli 12, 2006 vifta går jo kanstant. å viftreima er bra. tok av kjøleveskslangen som kommer med vann i retur fra toppen, men syntes egentlig att de sirkulerte dårlig.. kan det hende att pumpa mangler en "skavel" eller to i rotorhuset da? sån att de ikke sirkulere så mye som det skall? men fungere bra på høyere turtall. Bare en teori jeg slenger ut i lufta
kaptein wom Skrevet Juli 12, 2006 Forfatter Skrevet Juli 12, 2006 fatter ikke vorfor tempnåla inne i bil`n ikke reagere, ser ut til att den funker fint når motoren er kall å den går som normalt opp till toppen.
M-poweer Skrevet Juli 12, 2006 Skrevet Juli 12, 2006 Det er nok vannpumpa di eller muligens topp pkn din som er gåen...
Dirty Skrevet Juli 12, 2006 Skrevet Juli 12, 2006 vis topp pakning/ topp. er gåen, så blir det dannet luft bobler rundt i systemet slik at vannet ikke får sirkulert! og da får ikke tempmåleneren målt! slik var det med min! selv om vifte sviver konstant betyr det ikke at den funker. øker den hastighet etter turtall? og kan du stoppe den og sende den andre vegen?
kaptein wom Skrevet Juli 12, 2006 Forfatter Skrevet Juli 12, 2006 vet ikke omm den øker ved turtall nei. men når jeg dreiv å styra med det dær, så kom jeg borti vifta å da stoppet den å måtte nestn hjelpe den i gang i gjenn.
Dirty Skrevet Juli 12, 2006 Skrevet Juli 12, 2006 vet ikke omm den øker ved turtall nei. men når jeg dreiv å styra med det dær, så kom jeg borti vifta å da stoppet den å måtte nestn hjelpe den i gang i gjenn. da er den gåen du!
kaptein wom Skrevet Juli 12, 2006 Forfatter Skrevet Juli 12, 2006 å hvor får jeg kjøpt viskosekobling da? Dyr?
M6 Bjørn Skrevet Juli 13, 2006 Skrevet Juli 13, 2006 Hvor bor du? Sist gang jeg skifta,hadde litt dårlig tid.... så fiksa Autopower i Oslo det for 1500,- ferdig montert. Du får kjøpt det på alle plasser som skrur BMW... Og selvfølgelig på GS,Koed osv..
lassun Skrevet Juli 29, 2006 Skrevet Juli 29, 2006 Hadde samme problemet med min E36. Den kokte ved tomgang. Det var viskosekoplingen. Den gjekk rundt den oxo. Du får ny kopling på Gs bildeler til ca 1250 kr. lett å bytte sjøl:)
ronnie Skrevet Juli 30, 2006 Skrevet Juli 30, 2006 vet ikke omm den øker ved turtall nei. men når jeg dreiv å styra med det dær, så kom jeg borti vifta å da stoppet den å måtte nestn hjelpe den i gang i gjenn. da er den gåen du! Ja da er den gåen hvis motoren har vært varm en stund. Hvis den bare har gått i noen minutter så har ikke viskosen slått inn enda...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå