Gå til innhold

Dilemma ved privatsalg av girkasse

Kristov
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg har et dilemma i følge med et salg jeg gjorde av en girkasse for flere måneder siden.

Girkassen kjøpte jeg selv av en svenske som ikke hadde testet den selv eller kunne garantere standen på den. Km var uvisst men han antok 100 000km. Jeg så over den så godt jeg kunne uten å få prøvd den i bil, dvs jeg satte den i forskjellige gir og sjekket at akslene gikk fritt og ledig rundt. Da bilen jeg skulle ha denne i ble solgt la jeg også girkassen ut for salg.

Kjøper ble uttrykkelig opplyst om at jeg ikke kunne garantere standen på girkassen utover det jeg selv hadde testet da jeg kjøpte den. Jeg ga også beskjed om at jeg ikke kunne gi noen garanti på den da jeg aldri hadde kjørt og giret med den selv, allikevel ville kjøper ha den. Tok meg i tillegg bryet med å kjøre for å levere den til en bekjent av ham.

Saken er nå at synkroniseringen på ett av girene er dårlig/ødelagt. Kjøper mener nå at jeg skal ta tilbake kassen og gi han pengene etter flere måneder.

Girkassen ble solgt for 5000 kr. Jeg har tilbudt han 1500 kr og beholde girkassen, men det er ikke bra nok for han.

Jeg har derfor fått et ultimatum om å enten ta kassen tilbake og betale eller så blir "andre" satt på saken.

Hva mener folket om dette? Er det virkelig noen her som med hånden på hjertet ville ta tilbake girkassen og betale?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 123
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Be han skyve den girkassa opp i rassen sin. Han har ikke noe han skulle ha sagt. Du sa klart ifra om hvordan ståa var med girkassa, og han har ingen mulighet til å garantere at han ikke har brukt den etter at han fikk den.

Bruktkjøp er bruktkjøp. Følger ikke med kvittering da :lol: Du kan jo la han sette "andre" på saken og se hvor langt han kommer med det.

Nei, det her hadde jeg ikke brydd meg det grann om :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Saken har jo flere sider.

Er jo riktig at du sa at du ikke kunne garantere noe på den girkasse men det er ett men der og ett stor MEN... prisen var såpass høy. Altså 6000 kr. og for en pris av 6000 kr skal man få en girkasse som er strøken. Er jo den prisen strøkne brukte girkasser ligger på.

Hadde prisen vært betydelig lavere hadde saken vært en annen. Man skal på en måte få det man betaler for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo riktig at du sa at du ikke kunne garantere noe på den girkasse men det er ett men der og ett stor MEN... prisen var såpass høy. Altså 6000 kr. og for en pris av 6000 kr skal man få en girkasse som er strøken. Er jo den prisen strøkne brukte girkasser ligger på.

Hadde prisen vært betydelig lavere hadde saken vært en annen. Man skal på en måte få det man betaler for.

ja men nå sa jo selger at han ikke kunne låve noe!

så kjøper treit seg rett å slett. tok sjangsen! men var ikke hans dag den dagen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel ikke "kristov" sitt problem at kjøper betalte så mye for en girkasse som tilstanden var usikker på. Hva slags girkasse var detta? For alt vi vet var det en E46 M3 SMG kasse, og da kan man ikke forvente seg strøken tilstand for 6000,- :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...