Gå til innhold

Rasling/tikking fra motor (M50) ved belastning.

Anbefalte innlegg

Skrevet
Det som er litt kjipt oppi det hele er at dem er så usansynlig vage med allt dem sier. Dem passer på å ha mange alternativ hele tiden, slik at det blir opp til meg å velge. Det kan være ditt det kan være datt. Så blir dem bare sittende der med henda i være og lurer på hva jeg vil gjøre. Angrer på at jeg kjørte til dem til og begynne med, er egentlig en skam at et offisiellt BMW verksted kan være så lite hjelpsom. Dem tror visst jeg driter 20 kroninger i bøtter og spann....

Rett etter vanos jobben dem gjorde sier dem til meg at, mjaa da tror jeg det er registret ditt som er utslitt. Og da kan du nesten likegodt kjøpe deg byttemotor. (12-13000 for jobben ansinuerte han) Og i dag var det ventil- løfterne...

Så når allt kommer til allt, har jeg brukt x antall tusen, og er faktisk mindre klok enn da jeg startet.

Utrolig tåpelig av verkstedet å holde på sånn.

Du skal levere bilen og forklare hva du mener er feil, så skal de finne ut feilen, reparere den, og gi deg bilen og regninga. Enkelt og greit. Og om de gjør noe feil, altså bytter noe som ikke trengtes å byttes/justerer noe feil, eller justerer noe som ikke skulle justeres, så skal ikke du klandres for det. For du ba ikke om å få bytta en del som var iorden, ikke sant.

Skrevet

Kan jo kanskje nevne på at de er under omtale på nett også da. Om du tør/vil.

Er ikke særlig god omtale og ha på seg på nett dette her.

Synes de virker en smule useriøse.

Jeg personlig fikser det meste selv da jeg er utrolig learning by doing type. :)

Etter hva jeg har skjønt her nå, så hadde jeg høyst sannsynlig valgt et helt annet sted og "fikse" bilen min på.

Tvetydige svar gir meg null trygghet!!

Skrevet

mykje koster det å justere vanosen ?

eg hører ein tikkelyd fra motoren på tomgang.

å rasling når eg ruser den på 2-3tusen omdreiniga ..

skriv helst svar tilbake på pm:)

Skrevet

For min del så hørtes dette verkstedet ut som en gjettekonkurranse på TV... Det du har fortalt nå om mulige feil osv er jo helt på trynet. Enhver mekaniker hører jo forskjell på om det er registerlyd eller om det er løfterene... :!::!:

Og når de sier at de mistenker register.... En ting er nå helt sikkert - når en har av VANOS, da ser en automatisk på register...

Og en annen ting... Skrev du ikke at motoren din hadde gått på Shell-olje, Okidoki? Sjekk gjerne en gammel tråd jeg la ut her på forumet: http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=1 ... ljeeventyr

Personlig så mistenker jeg sekundærkjeden din slik du forteller det..

Skrevet

Standard verksted pjatt det derre, de vill ikke ha noe ansvar,, bare pengene dine. Beste er å forholde seg litt byråkratisk til dette, be om skriftelig diagnose og pristilbud på rep. da kan du stille de til veggs etterpå, hvis ikke har du ikke nubbesjans. Sånn er det på de fleste verksted, hvis de slipper å si noe håndfast så sier de ikke det heller, mye lettere å la det rusle og gå på din regning.

Men saken er at jeg har en lignende greie på min e39, hører litt rangling ved full pådragfra 1500 - 3000, alltid regnet med at det var vannpumpe, dynamo eller lignende som kom til å pakke sammen rimelig snart. Blir fryktelig skuffet om BMW sekser banker etter 130 000 km. lyden forsvant nesten helt etter sist oljeservice, men kom tilbake. skulle være interesant å høre hvordan dette gikk for deg.

Skrevet
Men saken er at jeg har en lignende greie på min e39, hører litt rangling ved full pådragfra 1500 - 3000, alltid regnet med at det var vannpumpe, dynamo eller lignende som kom til å pakke sammen rimelig snart. Blir fryktelig skuffet om BMW sekser banker etter 130 000 km. lyden forsvant nesten helt etter sist oljeservice, men kom tilbake. skulle være interesant å høre hvordan dette gikk for deg.

Må ikke bli skuffet over BMW, kjenner du historikken til motoren? Kan jo være at det kan ligge der...

• 3 years later...
Skrevet

Kan jo legge til hva som var feil med bilen, nå som den er solgt, kondemnert og laga avisartikkel om.

Hele problemet var oljeavleiring på ventil- løfterne, M50 motorene er ganske følsomme ifbm. oljeskift. Og ved slurv ved de utrolig hyppige intervalene vil man kunne risikere av det legger seg "gugge" på dem.

Skrevet

må da finnes et annet bmw-verksted i tromsøområdet vel?

de idiotene der høres ut som et "bmw-verksted" her å (har i tillegg mange andre merker :roll: )

du skal hevrtfall ikke betale mer enn du har gjort..har ikke de klart og reparere problemet er det deres problem når de sier at alt er ok med bilen når du henter den..

å som det er sagt tidligere..hvis et bmw-verksted ikke klarer og høre forskjell på register og løftere..da er det faen ikke noe verksted..vi som ikke er mekanikere av yrke hører forskjellen på det..

legg inn en lydsnutt av raslingen hvis du klarer,men tipper også vanosen som de Ikke har klart og fikse..

Skrevet

legg inn en lydsnutt av raslingen hvis du klarer,men tipper også vanosen som de Ikke har klart og fikse..

Da problemet på denne bilen var relevant på sommeren 2006 en gang, og den nå tilsynelatende sitter i en eller annen bordkledning i form av spiker, så vil jeg tro at raslingen ikke er ett stort problem lenger. :lol:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...