Eirik3 Skrevet Juli 14, 2006 Share Skrevet Juli 14, 2006 Har funnet meg en Golf 1,9TDI med tiptronic fra 98/99 jeg lurer på å anskaffe meg som bruksbil, da bylivet tar hardt på 528en min...(og nervene når jeg forlater den i lugubre strøk) I tillegg spiller jo det økonomiske inn, kan vel ikke nekte for at BMWen er noe tørst på småkjøring Har ikke så mye erfaring med VW, vet at denne trekker i feil ende, men det får så være, skal jo beholde 5ern til turbruk! Den jeg har sett meg ut er en 5dørs, sølv, såkalt "highline" med noe som ser ut som sportsstoler samt tiptronic, ca 140tkm til 120tkr. Er det noen som har noe erfaring med slike? Er det noe spesielle svakheter å være på utkikk etter? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Juli 14, 2006 Share Skrevet Juli 14, 2006 Jeg kan ihvertfall love deg at det blir dyrere å gå til anskaffelse av en ekstra bil enn hva den ekstra bensinen på 528'n koster deg... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eirik3 Skrevet Juli 14, 2006 Forfatter Share Skrevet Juli 14, 2006 Sant nok Gunnar, men det er et regnestykke her som ellers. 528en kjøpt og betalt, så utleggene på den utenom bensin begrenser seg til forsikring og årsavgift. (Ikke at det er småpenger...) Har km-godtgjørelse på jobben og det blir fort 1500 km pr mnd, ca 4000 utbetalt. 1500 km i Oslo med omegn med den bilen = stort bensinforbruk, faktisk 70-75% av utbetalt kjøregodtgjørelse. Har ikke noe lyst til å kvitte meg med den i det hele tatt, samt at det ikke er aktuellt å selge den for det jeg får igjen for den, da har jeg den mye heller selv. Har ca 50% egenkapital ifht de 120tkr som er prisforlangende på Golfen. Låner jeg resten med tilbakebetaling på 5 år vil jeg (forhåpentligvis) dekke opp avdragene, årsavgift og forsikring (har en 75% polise jeg ikke bruker) med resten av kjøregodtgjørelsen og likevel gå i pluss, samt at 5ern får et verdig liv som helgebil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Viko Skrevet Juli 14, 2006 Share Skrevet Juli 14, 2006 Synst 120k for den golfen var litt dyrt med tanke på km, men eit helt klart godt alternativ. Lett å skru på, billig i drift.. EDIT: Leste feil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eirik3 Skrevet Juli 14, 2006 Forfatter Share Skrevet Juli 14, 2006 Synst 120k for den golfen var litt dyrt med tanke på km, men eit helt klart godt alternativ.Lett å skru på, billig i drift.. Har egentlig ikke peiling på prisnåvet på disse... Hva mener du er en mer realistisk pris da? Har ikke funnet så mange med denne kombinasjonen av motor, gir og årsmodell så jeg har ikke noe referansegrunnlag... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sn|per Skrevet Juli 14, 2006 Share Skrevet Juli 14, 2006 Tdi og tiptronic er jo ganske dyrt vanligvis. Synes prisen virket veldig grei jeg..uten at jeg har noe spesiell peiling Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hylland Skrevet Juli 14, 2006 Share Skrevet Juli 14, 2006 Kvifor ikkje kjøpe seg ein Golf 3 istadenfor??? Finner mange 1.9 tdi i bra stand som er billige...0.5 på mila og MYKJE billigere i innkjøp! Då sleppe du å låne penger av banken og! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eirik3 Skrevet Juli 14, 2006 Forfatter Share Skrevet Juli 14, 2006 Blir for gammelt for min del med en Golf 3, dessuten vil jeg ha automat og kan ikke finne en eneste en hverken på finn.no eller autodb.no med det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå