rayman85 Skrevet Juli 14, 2006 Share Skrevet Juli 14, 2006 jeg har en pioneer 2 kanals forsterker og to 12" i kasse. for å få mest ut av det, hvordan skal jeg koble det? - en kanal på hver sub? - brokoble forsterkeren og koble til begge subbene. (det er sånnen høytalerterminal som det er sånnet metalstykke mellom + og - som jeg kan velge om det skal vere på eller ikke.) finnes sikker et navn på den type terminal. bi vire eller noe kansje? takk for svar Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
arne Skrevet Juli 15, 2006 Share Skrevet Juli 15, 2006 Du kan bare brokople forsterkeren, og sette en ledning inn på biwirenen, da går også ohmen ned til 2, og hvis forsterkeren klarer det er det ikke no prob... funket greit for meg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2RE_Racing Skrevet Juli 16, 2006 Share Skrevet Juli 16, 2006 Hvilken kobling som blir best må nesten vurderes ut fra hvor lav motstand forsterkeren kan operere ved, hvilken motstand den da er kraftigst ved, hvilken motstand det er i spolene på bassene, hvor mange spoler det er på hver bass osv.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rayman85 Skrevet Juli 16, 2006 Forfatter Share Skrevet Juli 16, 2006 det er single 4 ohms spoler på subene Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radeon Skrevet Juli 27, 2006 Share Skrevet Juli 27, 2006 Da kobler du plussene sammen og minusene sammen på høytalerene og dereter brokobler du forsterkeren, ant ved å bruke minus fra den ene utg. og pluss fra den andre utg. på henholdsvis minus og pluss på et av elementene. Da får du forsterkeren ned i 2 ohm. Tåler den ikke 2ohm ville jeg anbefalt å kjøre et element på hver kanal, for ellers må du opp i 8ohm på brokobling og da mister du mye effekt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå