Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har en pioneer 2 kanals forsterker og to 12" i kasse. for å få mest ut av det, hvordan skal jeg koble det?

- en kanal på hver sub?

- brokoble forsterkeren og koble til begge subbene. (det er sånnen høytalerterminal som det er sånnet metalstykke mellom + og - som jeg kan velge om det skal vere på eller ikke.) finnes sikker et navn på den type terminal. bi vire eller noe kansje?

takk for svar :)

Skrevet

Du kan bare brokople forsterkeren, og sette en ledning inn på biwirenen, da går også ohmen ned til 2, og hvis forsterkeren klarer det er det ikke no prob... funket greit for meg :headbang:

Skrevet

Hvilken kobling som blir best må nesten vurderes ut fra hvor lav motstand forsterkeren kan operere ved, hvilken motstand den da er kraftigst ved, hvilken motstand det er i spolene på bassene, hvor mange spoler det er på hver bass osv..

• 2 weeks later...
Skrevet

Da kobler du plussene sammen og minusene sammen på høytalerene og dereter brokobler du forsterkeren, ant ved å bruke minus fra den ene utg. og pluss fra den andre utg. på henholdsvis minus og pluss på et av elementene. Da får du forsterkeren ned i 2 ohm. Tåler den ikke 2ohm ville jeg anbefalt å kjøre et element på hver kanal, for ellers må du opp i 8ohm på brokobling og da mister du mye effekt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...