haakon Skrevet Juli 14, 2006 Share Skrevet Juli 14, 2006 noen som hvet hva det er? en fyr jeg preika med mente jeg hadde 4trinns aut med lock up og ikke 5trinns som jeg vil mene jeg har. gav opp diskusjonen,men blir sittende å lure Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eriklepe Skrevet Juli 14, 2006 Share Skrevet Juli 14, 2006 du har 5trinns med lock-up. så det føles som et sjette gir. Bare tell girene ved aks opp til topp fart kanskje denne kan hjelpe? http://auto.howstuffworks.com/automatic ... ission.htm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
haakon Skrevet Juli 14, 2006 Forfatter Share Skrevet Juli 14, 2006 ble ikke så mye klokere egentlig. noe med at den kunne gå i høy hastighet med lavt turtall? men så at en her kjørte i 120km/t på 1400o/min med samme bil,mens min ligger i 120 på nesten 2000 o/min. kanskje tid for en reparasjon.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eriklepe Skrevet Juli 14, 2006 Share Skrevet Juli 14, 2006 Vet ihvertfall at min har et behagelig turtall i hastigheter opp mot 140-150. In order to improve efficiency, some cars have a mechanism that locks up the torque converter so that the output of the engine goes straight to the transmission. In this transmission, when overdrive is engaged, a shaft that is attached to the housing of the torque converter (which is bolted to the flywheel of the engine) is connected by clutch to the planet carrier. The small sun gear freewheels, and the larger sun gear is held by the overdrive band. Nothing is connected to the turbine; the only input comes from the converter housing. Let's go back to our chart again, this time with the planet carrier for input, the sun gear fixed and the ring gear for output. Ratio = 1 / (1 + S/R) = 1 / ( 1 + 36/72) = 0.67:1 So the output spins once for every two-thirds of a rotation of the engine. If the engine is turning at 2000 rotations per minute (RPM), the output speed is 3000 RPM. This allows cars to drive at freeway speed while the engine speed stays nice and slow. Tro man må lese denne for å forstå...: http://auto.howstuffworks.com/torque-converter.htm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
haakon Skrevet Juli 14, 2006 Forfatter Share Skrevet Juli 14, 2006 den slår ikke inn før 140-150 nei..? da blir det nok ikke til at jeg får prøve det. 150 på E6 vil vel tilsvare greie 30.000 i bot og 4mnd på isolat? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eriklepe Skrevet Juli 14, 2006 Share Skrevet Juli 14, 2006 neida, mener å erindre den slo inn ved ca 110. Men alt under tre tusen RPM er jo behagelig:) Er det ikke kommet hundreogti sone hos dere enda? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
haakon Skrevet Juli 14, 2006 Forfatter Share Skrevet Juli 14, 2006 I wish. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ballder Skrevet Juli 15, 2006 Share Skrevet Juli 15, 2006 325 ia cab her. 95 mod. Når jeg ligger og øker farten peeent oppover fra 90 km, så legger lock up'n inn rett over 90. Ca 93 km. Da mener jeg og huske at turtallet er ca 2200. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
haakon Skrevet Juli 15, 2006 Forfatter Share Skrevet Juli 15, 2006 har lagt merke til at den girer mye mellom 80-100. er vel fordi veien ikke er i vater så jeg må gi litt gass og så går den ut av lock up. er nok den som ikke er helt myk når den legger i/ut.blir et lite nykk som har irritert meg slik at jeg ofte låser den i 4 hvis farten er lavere en 90. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
325ixturbo Skrevet Juli 15, 2006 Share Skrevet Juli 15, 2006 samma var det med min e36 320ia mellom 85-100 gikk bilen fra femte til lockup og ned igjen. litt iriterende men det går jo ann å bruke 4 gir som andre her sa.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå