Gå til innhold

Spm. ang. Luftfjærer


|Andreas|
 Share

Anbefalte innlegg

Noen som har noe erfaring med luftfjæringer. Sånne som man kan heise bilen opp og ned med et knappetrykk :)

Eller noen som veit hvor man kan få tak i sånt og hvor mye det koster?

Allslags info er nyttig, da jeg er helt blank på dette område...

Takker for alle svar :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva lurer du på??

Far har luftfjæring på sin bil, jeg har jobbet med noen biler med det på.

Men bare MB med originale Airmatic system.

Systemet basserer seg på en luftkompressor og luftbelger, nesten samme prinsipp som på lastebiler og busser.

Uovertruffen komfort, og kjøreegenskaper når du trenger det, aktiv høydejustering er mulig og det er mulig med manuell setting.

Elektronisk senking kan utføres.

Masse spennende med slikt i bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, nå har fat en Mercedes-Benz S-klasse så det er ikke mue støy noen steder og kompressoren hører du bare såvidt når det er helt stille og motoren ikke går.

(feks ved diagnose og heving og senking av bilen)

Fjærene virker meget godt hele tiden faktisk, og selv i vinter når bilen stod utendørs i -35 grader på hytta var det ingen problemer, nå er det jo både lufttørke og kondenseringsanlegg på de bilene så det er neppe så problematisk som på diverse ettermonteringskit, men på V-klasse har jeg opplevd at folk har hatt problemer med solenoidventilene med påføllgende utslitt kompressor.

Her sitter både ventilene og kompressor under bilen i saltsørpa.

En fordel for far er hev/senk funksjonene, for han hever bilen da over brøytekanter etc etc om vinteren. Nå kjører fatters med 16" originalfelger så for han er det ikke så farlig om det er seket eller ikke, han foretrekker heller at bilen er litt høy, men det er usedvanlig lett å senke slike biler, bruker vel bortimot 10 minutter med diagnoseverktøy...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En fordel for far er hev/senk funksjonene, for han hever bilen da over brøytekanter etc etc om vinteren. Nå kjører fatters med 16" originalfelger så for han er det ikke så farlig om det er seket eller ikke, han foretrekker heller at bilen er litt høy, men det er usedvanlig lett å senke slike biler, bruker vel bortimot 10 minutter med diagnoseverktøy...

Det er igrunn derfor jeg vil ha dette på bilen. En lav bil ser utrolig fett ut, men er ikke særlig praktisk og kjøre med. Spesielt på vinters tid :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...