Gå til innhold

Nüerburgring div museum og mulighet for Automechanika

Anbefalte innlegg

Er det noen som er interessert i en rundttur som nevnt i topic?

Jeg hadde først planer om å ta med MB folk på fabrikstur, men det viste seg at det ikke var mange som var interessert i det.

Derfor er det blitt noen endringer i planene.

Jeg skal på Automechanika i September, og i den forbindelse hadde jeg planer om å fly ned, men så slo det meg at kanskje dere var interessert i å ta en tur på Nordsløyfa, kanskje jeg kunne kombinere jobb og plessure.

Her er første utkast.

Avreise Oslo Fredag 15 september

Vi reiser samlet i biler fra Oslo Fredagen og kjører hele kvelden, forventet rute blir omlag slik, Avreise 16:00 Oslo, Strømstad 18:00 Gøteborg 19:30 Helsingborg 22:00 ferge til DK og kjøring gjennom DK, forventet ankomst Puttgarden 00:00.

Vi kjører en timestid inn i Tyskland og overnatter rett forbi Hamburg.

Lørdag morgen avreise til Franfurth, bør ikke gå lage tiden, men noen få timer må vi vel regne med.

Lørdag ettermiddag besøk Automechanika på Messe Franfurth

Søndag besøk Automechanika på Messe Frankfurth

Søndag møter vi de som ikke ønsket å bli med på messe (Dette er egentlig en fagmesse med bildeler og verktøy)

Vi reiser ut av Franfurth og finner et billig hotell i en liten by i nærheten av Nordsløyfa.

Før vi neste dag reiser bort for å teste banen.

Mandagen går stort sett med til å teste biler på bane. og på ettermiddagen tar vi en bedre middag sammen på hotellet.

Tirsdag reiser vil til Stuttgart for å besøke verdens eldste bilfabrikks nye museum, Mercedes-Benz har åpnet nytt museum i år og vi besøsker dette.

Onsdag drar vi til Autosalon Singen for å se noen av verdens råeste biler.

og etter noen timer der går ferden videre tilbake til Stuttgart og derfra til München.

Torsdag besøker vi BMW museet som har sitt siste år i år, neste år åpner de nytt og større museum.

Den Fredagen vi ankom Tysk grunn startet noe helt annet og utrolig spennende i München området, nemmelig den 173. Oktoberfest, så vi får antagelig ikke mye plass til å overnatte på til overkommelige priser i den perioden, men det kan løses...

De som vil delta på Oktoberfest gjør det.

Fredag reiser jeg og de som vil med meg til Dortmund for å møte en gjeng som skal arrangere biltreff for Mercedes-Benz S-klasse men jeg skal bare innom å si hei. før jeg setter kursen hjemmover.

De som orker enda mer ølfestivaler kan jo for å få noe forandring reise tilbake til Stuttgart for den 23 september startet Cannstatter volksfest, en veldig hyggelig folkefest, men den er knøttliten sammenlignet med Oktoberfest.

Noen andre enn meg som har lyst til å gjøre dette til en del av en ferieplan???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pris har jeg ikke regnet på enda, men det behøver ikke bli så dyrt, det er jo bare avhengig av hvor mange man har med i bilen og hvor mange som vil dele rom..

Men at vi snakker om noen tusen ligger vel i kortene.

Alt avhenger av hva folket vil, det er en ganske stor forskjell på å bo på en bierstube eller Hilton hotels.

Jeg anbefaler overnatting på lokale småsteder og i de store byene på hoteller ellers er rasthof langs Autobahn svært rimelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...