kikka Skrevet Juli 16, 2006 Skrevet Juli 16, 2006 Har satt en M30B35 fra en E34 i min E30.. Da den gamle motoren M30B35 fra en E28 tok kvelden.. Sliter som F... med å få den på plass.. Er det forskjell på motorfestehullene i blokken på de to motorene?? Noen som vet? Har rotet på mye i helgen med dette er lei.. Har målt meg fram til at hullene er noelunde lik,men det er noe som ikke stemmer..
kikka Skrevet Juli 17, 2006 Forfatter Skrevet Juli 17, 2006 Ingen som har satt inn en 3.5l i en E30 som er på nettet??
Bimmerlars Skrevet Juli 17, 2006 Skrevet Juli 17, 2006 Du har allerede hatt en M30B35 i din E30? men så kvella den og du skal ha inn en annen? Også passer ikke motorfestene du lagde/kjøpte til den nå defekte M30B35 motoren i blokka på din nye M30B35? Det du spørr om? Må bare få klarhet i det..
kikka Skrevet Juli 17, 2006 Forfatter Skrevet Juli 17, 2006 Stemmer det.. Alpina motorfestene passer nesten men ikke helt på den "nye" 3.5l fra E34... På innsugsiden ser det greit ut.men på eksossiden er det en bolt som ikke passer.Har fått skrudd i 2 av 3 bolter..ikke gunstig.. Motor og gir ligger nå på treversen ferdig montert,men motorfestene er i spenn og motoren ligger litt på skeive i treversen.. Ser med andre ord ikke helt opptimalt ut.. Når jeg senker karroseriet oppå trevers/motor/gir, får jeg store problemer med å montere treversen i karosseriet.. Girkassen tar borti "tunellen" under bilen.. Så derfor spørr jeg om jeg må ha andre motorfester.. Det må da være andre som har styrt med det samme som har en løsning..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå