Gå til innhold

bensinforbrukmåler,funker ikke lengre!!!


alpinweiss
 Share

Anbefalte innlegg

bensinforbruksmålern på min e30 320i cabrio fungerer ikke lengre.taok ut speedometer og diverse ting i vinter forr jeg dreiv på og fiksa noe.men når jeg sku ut og kjøre igjen så står målern på 0 hele tiden,men vis jeg bottner gassen så rører den seg litt og drar mot max men forsvinenr kjappt igjen! noen som har peiling på dette,prøvde et anna speedometer,akkurat samme greia. er takknemlig for hjelp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror den måleren går på vakum om jeg ikke tar helt feil, så om det kan være en lekasje et sted? Men er bare noe jeg er blitt fortalt en gang, så kan ikke garantere for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

aha,skal sjekke litt nermere i dag,har 2 stk speedometer så skjedde akkurat det samme med det andre og.når bilen går på tomgang skal jo forbruket stå på MAX,men den står på 0 konsstant,men vis jeg drar på litt så plutselig rører den litt på seg og detter ned igjen.er ikke liter målet på tanken ,men altså forbruksmåler bare for og spesifisere. takk for gode tips,skal se hva jeg finner ut.er det noen flere som har peiling på dette så kom med inspill.

takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK,kan jo sjekke.men snakket med en fjomp,han menta at vis det var vakum så skulle vakumslangen gå helt til speedometer,men det tror jeg er piss,er jo bare elektriske kontakter bak speedometer,så vakumgreiene er da plassert i motorrommet en plass.får sjekke i morgen,noen spesielle plasser jeg burde se etter? får prøve meg litt frem da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er en BMW,ingen Volvo-ingen vakum måler med grønn-rødt felt...

Elektronisk måler som ser forbruket gjennom fart+åpning av dyser.

Og ledningen kommer fra hjernen

Sjekk om det er dårlig kontakt her og der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...