alpinweiss Skrevet Juli 17, 2006 Skrevet Juli 17, 2006 bensinforbruksmålern på min e30 320i cabrio fungerer ikke lengre.taok ut speedometer og diverse ting i vinter forr jeg dreiv på og fiksa noe.men når jeg sku ut og kjøre igjen så står målern på 0 hele tiden,men vis jeg bottner gassen så rører den seg litt og drar mot max men forsvinenr kjappt igjen! noen som har peiling på dette,prøvde et anna speedometer,akkurat samme greia. er takknemlig for hjelp
Stephan.s Skrevet Juli 17, 2006 Skrevet Juli 17, 2006 Hadde det vært at den stod helt stille, kunne det muligens vært en sikring. Men når du har en liten bevegelse så tviler jeg egentlig, men skader ikke å skjekke at alle sikringene er i orden.
Rogern Skrevet Juli 17, 2006 Skrevet Juli 17, 2006 kan jo bare være dårlig kontakt bak instrumentene eller under baksete på tanken
Radeon Skrevet Juli 18, 2006 Skrevet Juli 18, 2006 Tror den måleren går på vakum om jeg ikke tar helt feil, så om det kan være en lekasje et sted? Men er bare noe jeg er blitt fortalt en gang, så kan ikke garantere for det.
Tomcom2 Skrevet Juli 18, 2006 Skrevet Juli 18, 2006 sikker på at selve nålen bare ikke sitter helt på da? Det skjedde med turtelleren min..jeg bare skrudde opp og dyttet den på igjen
alpinweiss Skrevet Juli 18, 2006 Forfatter Skrevet Juli 18, 2006 aha,skal sjekke litt nermere i dag,har 2 stk speedometer så skjedde akkurat det samme med det andre og.når bilen går på tomgang skal jo forbruket stå på MAX,men den står på 0 konsstant,men vis jeg drar på litt så plutselig rører den litt på seg og detter ned igjen.er ikke liter målet på tanken ,men altså forbruksmåler bare for og spesifisere. takk for gode tips,skal se hva jeg finner ut.er det noen flere som har peiling på dette så kom med inspill. takk
Lien Skrevet Juli 18, 2006 Skrevet Juli 18, 2006 Vakuum slange helt garantert. Bruk startgass for å se om det lekker...
alpinweiss Skrevet Juli 18, 2006 Forfatter Skrevet Juli 18, 2006 OK,kan jo sjekke.men snakket med en fjomp,han menta at vis det var vakum så skulle vakumslangen gå helt til speedometer,men det tror jeg er piss,er jo bare elektriske kontakter bak speedometer,så vakumgreiene er da plassert i motorrommet en plass.får sjekke i morgen,noen spesielle plasser jeg burde se etter? får prøve meg litt frem da
aUDUN` Skrevet Juli 18, 2006 Skrevet Juli 18, 2006 jeg hadde samme ploblemet, ta var det bare noe "papir" fra turtelleren som hadde falt av og låst nåla slik at den ikke gikk over 2 liter mila..
propan Skrevet Juli 18, 2006 Skrevet Juli 18, 2006 Dette er en BMW,ingen Volvo-ingen vakum måler med grønn-rødt felt... Elektronisk måler som ser forbruket gjennom fart+åpning av dyser. Og ledningen kommer fra hjernen Sjekk om det er dårlig kontakt her og der.
alpinweiss Skrevet Juli 23, 2006 Forfatter Skrevet Juli 23, 2006 hmmm.var ute en kjøretur i dag,forbruksmåleren fungerer ikke på lav fart,rundt 120km/t,da funket den bra,hva kan dette ha seg da?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå