Gå til innhold

Erfaring med e39 530d


Skogly
 Share

Anbefalte innlegg

Dette er kjøremaskiner med få konkurenter på kjøregledesiden! Har du mulighet til å få en til en fornuftig pris er det bare å slå til :)

Når det gjelder den aktuelle bilen har jeg aldri vært noe fan av de tofargede skinnsetene, men det er en smakssak... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Ser ut som om den "Begagnat-guiden" din dekker det meste og enda litt til.

Visste ikke at det kunne bli så mye galt på en 5-er engang... :shock:

Min erfaring er at de er balanserte og forutsigbare kjøremessig, og rimelig driftsikre så lenge du ikke klår på ting som ikke skal klåes på.

Jeg har iallefall vært veldig fornøyd med mine 525 dieseler.

Dersom du eller forhandleren har tatt den ifra Tyskland eller annet varmere land kan det hende du må kjøpe deg et sterkere batteri til vinteren, bytte termostat og sjekke kjølevæsker osv litt ekstra (kost på deg en ordentlig service på merkeverksted med mindre det allerede er gjort). De norske 5-er dieselene leveres forøvrig ofte med Webasto montert ifra fabrikk (med forskjellige brukermuligheter avhengig av utstyr). Hva er forresten den klossen som sitter festet til venstre for girstangen?

De største utgiftene havner trolig på servicer (ca 5000 og 8000), forsikring og dekkslitasje, - resten blir opp til deg.

Det står forøvrig veldig lite (ingenting) om kilometer og utstyr utover originalt.

Ellers ser den jo grei ut. Ser at det er den aller minste radioen ~ litt kjip. Det virker som om det er prioritert motor og image fremfor komfort-ting og knapper.

Uansett er dette biler som er fantastisk behagelige å kjøre og de går veldig (veldig!) bra. Jeg vet ikke alderen din heller, men det kan være du bør sjekke med forsikringsselskapet litt priser og sånn, - og bruk realistiske tall siden du garantert kommer til å kjøre litt mer en du tenkte... :wink:

Lykke til med avgjørelsen. Ser frem til oppdatering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var veldig godt fornøyd med min 530d og jeg kommer til å kjøpe en slik igjen når denne 7-serie manien min har gitt seg.

Hadde få problemer med min 99 mod. Rust i bakluka var det alvorligste, men sedanen er vel kanskje ikke belemret med det problemet.

Veldig flott bil du har funnet deg der...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne var jo veldig mye finere!!! :D

Har utstyr som er "kjekt og ha" også, - og som hadde kostet en formue å ettermontere i den andre...

Er det en 2001/2002 modell eller er den litt eldre og face-liftet? Ser den er importert nå i vinter/vår iallefall (utifra skiltene).

Den ser flott ut på bildene med originalstylingen og de felgene.

Legg gjerne inn litt mer info om kilometer og tilstand, - og bilder :wink:

Ser frem til videre oppdatering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen er ein '02 modell som har rulla 100000. Det er jo ein del, men bilen bærer ikkje noko preg av det (99,99% strøken) og har komplett servicehefte...

Når det gjeld prisen, så er den 399k, men eg klarar ikkje heilt bestemme meg om bilen er verdt så mykje peng, med tanke på kilometerstanden.

Nokon som har meiningar om det?

Hva er gjort med bilen for å oppnå 228hk?

Selgaren var ikkje sikker, men det er vel mest sannsynlig snakk om ein chip

Her er annonsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke hatt noe problem med å legge ut litt penger for å få en bil som er akkurat slik jeg vil ha den og hvis jeg visste jeg kom til å ha bilen i en del år fremover.

Men hvis det er kjøp og selg bilen etter et års tid, så vil du nok tape en del penger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meget pen bil ja.

Min 530d var chippet til 220 hk så det er vel helt sikkert snakk om chipping.

100 000 høres jo i utgangspunktet mye ut, men min 99 mod hadde gått ca 220 000 og var fremdeles meget "fast i fisken " og problemfri da jeg solgte den. Her har du bil lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.... kjøpe en slik igjen når denne 7-serie manien min har gitt seg...

Den kommer aldri til å gi seg... og hvis du får det til må du legge ut fremgangsmåten her!! ;)

He he, ja har en mistanke om det samme.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...