Gå til innhold

Rust på e36 ( spes coupe)


Mangel
 Share

Anbefalte innlegg

Noen som har peiling på hvor godt du kan fjerne rust fra hjulbuer og kanalen foran forhjulet? Altså hvor lang tid det tar før pesten kommer tilbake og eventuelt, hvor mye rust som skal til før du må bytte skjerm osv?

Har vært å kikka på 2 stk e36'er nå, begge hadde litt mer rust enn hva jeg er glad i for å si det sånn, spesielt i hjulbuene. Og derfor lurer jeg på dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det varierer med hvor godt arbeid du gjør og hvordan du behandler bilen etterpå.

fjerner du all rust, og så tetter stålflaten med noe som gjør at det ikke kommer luft til så er det jo ingen fare, så må du beskytte så det ikke går hull på den lufttette hinnen du lager.

En måte å legge en "aktiv" hinne er å bruke anodisk beskytelse som feks Zink, problemet er at zink har veldig dårlig heft og man får galvaniske problemer i stede.

Men altså fjern all rusten og forsegl området og du får ikke rust før det kommer oksygen til igjen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm okey, takker.. Skal nok få en lakker på saken i så fall... tenker jeg stikker ned til han i morra og spør hvor mye han tar for hele bilen.

Er bare litt redd for at det kan være "kjeks" i hjulbuene bak... den petter smart løsninga de hadde gjort der hadde rent endel + jeg kjente selvfølgelig ikke godt nok etter...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...