Gå til innhold

50 senkesett på e39/tikkelyd


gkjernaas
 Share

Anbefalte innlegg

Vurderer å senke min e39 yttligere... Har nå 40/20, men lurer på om jeg skal sette på 50/50! Har hørt noe om at hvis en skal senke mer enn 40mm bør en investere i nye dempere og, men har jo gule bilstein dempere! Noen som har peil på om disse holder "målene" til 50/50 senking? Bilen er en 97 525 tds (e39)...

Forresten, er dette org. dempere på denne bilen? Har hørt at s'en i tds står for bedre understell, samt noen hester mer! Stemmer det, eller har kildene mine vært helt på bærtur her?

Har og fått en tikkelyd bakante på bilen... I og med at det er ei sjuke på dette chassiet at hjullagrene går, tenkte jeg kanskje at det var det, for kjente ingen slark mellomakselen! Noen som har vært borti det?

NB! Kommer som regel ved lavere hastigheter(2. og 3. gir), og når jeg svinger(spesielt til venstre!

Noen som har erfaring med dette her, evnt. hørt om noe liknende, og kan gi et svar?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Hjullageret må nesten være helt defekt for at det skal begynne å kneppe, og det skulle du nesten høre med å jekke opp bilen og rotere navet. Ta også tak i ned og overkant og prøv å bevege hjulet ut og inn og prøv å identifisere slark. Evt ta en solid stang under hjulet og beveg opp og kjenn om hjulet liksom glipper eller lignende.

Tror mer det er drivaksel som bråke, det sjekker du med å jekke opp bil og rotere hjul og prøv å oppfange lyd i drivakselknute.

For senking over 40 kreves spesielle dempere, såkalte sports eller korte.

På min e34 som jeg har senket 40/30 valgte jeg sportsdempere fra samme leverandør(COBRA RACING fra Gundersen sportscar), og må si det ble suverent! Bilen er lav nok og svært sportslig og alikevel komfortabel ...

Vet ikke om gule bilstein klassifiserer som sportsdempere, men det må gå an å søke opp.

Håper dette var noe til hjelp...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...