Gå til innhold

Skifte bensinslanger


BelAirMan
 Share

Anbefalte innlegg

Heisann!

Bensinslangen på 89 E34 12V lekker!!

Utfra det jeg kan se så er det slangen som går bakenfra motoren og inn på en sølvgrå ding før den går til forgasser/et eller annet. Er ingen mekker, faren min skrur.. :P

Spørsmålet er hvor langt går denne slangen? slutter den i motorrommet? Får jeg kjøpt den i løs vekt sammen med nye slangeklemmer? Eller selges det i sett med flere slanger?

mvh

BelAirMan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel slangen fra fuelrail du tenker på?

Den er ganske kort og ikke noe problem å bytte...

Sørg for å kjøpe godkjent bensinslange som tåler trykket osv.

Enkleste måte å bytte på er å ta ut sikringen for drivstoff pumpen, ta av tanklokk og starte motoren. Når den stopper har trykket i injectionsystemet minsket og det blir ikke så mye bensinsøl.

Skru av slange og mål korrekt lengde, har du ikke bensinslange finnes det vel et verksted i nærheten som vil selge deg en tilsvarende bit, iallefall er det ikke noen løsning å sette på en ikke godkjent slange bit for det har jeg prøvd og det fungerer skikkelig dårlig :D

Håper dette var til hjelp...

Ja, og sett på NYE slangeklemmer, og etterstram dem etter en tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er slangen fra bensinfilteret ditt til fuelrailen. Denne er ikke noe problem å bytte, dessuten vil en bensinstasjon som ikke bare selger boller og pizza ha slange til deg. Ta med deg biten å klipp til i lik lengde på bensern. Slangen sitter med to klemmer - en på filter, og en på railen. Bak innsuget inntil torpedoveggen:) lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...