Gå til innhold

Ombygging fra 520til 525 24v


t580
 Share

Anbefalte innlegg

Hei

Fikk vite igår at jeg har fått meg ein donorbil en dønn strøken 525i 24v 93mod med atomat. den jeg har er ein 520 12v Så det jeg har tenkt att eg gjør er å flytte over heile skiten bakstilling forstilling motor girkasse alle akslinger slik at alt er fra 525 men så har jeg tenkt og flytte over alt det elektriske og, slik at jeg får det nye instrumenta abs klima med meir.Altså at jeg flytter over alle kabler fra 525 til 520:Her kommer spørsmålet. Er det noen som har gjort dette før og som kan gje meg noen tips ang å flytte over alt elektriske, om det er mye pes osv? og hvordan stiller biltilsynet til dette når du flytter over alt! går det greit eller?.Dette er en utenlansk bil(belgisk). uten papirer.

Takknemlig for alle svar... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er slik jeg tenkte eg skulle gjøre og. Jeg demonterer og han monterer fint slik men hvordan går det met BT dette er ein papirløs bil tror dere att den går igjennom eu uten noen godkjenning med motor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke du får den gjennom eu uten å godkjenne bilen med den motoren.. M50 ser "litt" annerledes ut enn M20.. Men får du en som ikke har peil på bmw så kan det går fint;)

Ellers ville jeg som du har sagt, byttet over alt slik at du får nye instrumenter og sånnt.. Det er vel forskjellig hjerne også på de to motorene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror kansje en kamerat kan godkjenne den for meg på eu så det går greit.Men tenkte på hvordan jeg skal gå fram med ledningsbytte i motor og om det er eit je-- pes for og bytte alt inne i kupeen.Har dere noe forslag.

og dessuten blir alt det jeg plukker ut av gamlebilen solgt og da snakker vi om ledningsnett motor bak og forstilling gearkasse interiør komplett dører ++++ og det blir solgt meget billigt bare for og bli kvitt det. Så dess mer hjelp jeg får til raskere får jeg ut delene :D:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurte egentelig om det er noen som har gjort noe slikt med og bytte over det elektriske og heile understellet (forstilling,bakstilling akslinger og eksos) Om det er en nettside eller det er noen som har diverse bilder av en slik operasjon slik at jeg får noen tips om hva jeg skal gjøre for og få lette arbeidet litt.

Glad for alle tips.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør ha et vognkort og kvittering for betalt moms hvis du skal ha dette godkjent.

Ang. ombygging: Bakstillinga er ikke lik, der bytter du komplett. Forstillinga kan du bytte om bremsene, ellers er det likt. Eneste du må bytte om i tillegg, er det bakre tverrstaget foran. Her er det forskjell på automat og ikke automat.

Motor, gir og mellomaksel må selvsagt byttes.

Ang ledningsnett så vil du kanskje støte på problemer siden M50en er med automat... Derfor vil jeg anbefale å bytte fremre del (eller hele hvis du heller vil det) av ledningsnettet (fra baksetet og frem). Hvis du skulle i tillegg være den heldige eiger av en 94 modell registrert 1993 - då MÅ du bytte ledningsnett....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte i staden for og bare bytte bremser framme, Er det ikke enklere og bytte over hele forstillinga eller? Var vel meininga og flytte over hele ledningsnettet fra baksetet ja. Men lurte på om det var noe som jeg måtte passe spesielt på med tanke på ledningsnettet går det ganske greit?Eller må du vere ekspert,tenkte det at jeg tok ut heile dashbordet trur kansje det blir lettere da! :) . Kom med meir tips folkens, tror jeg trenger all hjelp jeg kan få. Dette er første gang for meg :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...