Gå til innhold

BMW E30 Cabriolet. Kaldt om vinteren?


Anderslien
 Share

Anbefalte innlegg

Mine erfaringer med cab er følgende:

Den isolerer dårligere enn en med vanlig ståltak, og dermed er den ikke så veldig kald om den har stått over natta. Derimot holder den varmen dårlig også, så om du stopper bilen og går inn på butikken, så er sikkert bilen kald innvendig igjen når du kommer ut.

Uansett, jeg har ikke noe innvendinger mot min senkete E36 Cab med 18" vinterdekk på vinteren. Beste vinterbilen jeg har hatt.. :)

Hardtop er vel ett greit tips, og prøv å finn en bil med hardtop tilsalgs, siden de er dyre å kjøpe løs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring med Z3'en er at det ikke er kaldt i det hele tatt. Har også kjørt med caben nede i minusgrader uten å fryse og uten å ha annet enn en genser og en tynn jakke. Men den bilen har varme i setene og det er viktig om du skal ha caben nede. Med caben oppe er det like varmt som en hvilken som helst bil, men selvsagt er jo coupeen min veldig liten. Men som en nevner her blir det fortere kaldt om du stopper motoren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så konklusjonen er at det ikke er noe særlig kaldere med cabriolet om vinteren, men at den blir fortere kald hvis du stopper motoren, som vil si at du stopper varmeapparatet? Er den også da senere å få varm? Altså, tar lang tid for å bli varm?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, eg kan ikkje kalla det kaldt. Ha du varme apperatet iorden så går det bra. Ikkje det at eg kjøyrer min M3 om vinteren, men har hatt E-30 cab før..

Okei... Høres jo bra ut. Har hørt at BMW E30 er veldig usikre biler. Er det sant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg aldri hatt en cab. Men det sies at cab faktisk holder varmen bedre, dette pga ett ståltak vil kjøles ned og holde på kulden, mens ett stoff tak ikke blir ikke nedkjølt på samme måte.! (stål leder varme/kulde mye bedre enn tøy/stoff)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, cab'en holder ikke bedre på varmen enn ståltak, det er bar e en teori som en eller annen har diktet opp. Men du vil bli overrasket over hvor varmt det er å kjøre cab. Med caben på i 5-6 minus trenger jeg bare å ha viften på 1 når bilen er blitt godt varm. Jeg må også legge til at jeg har enkel cab,(kan se bøylene i taket) Med isolert cab vil du holde litt mer på varmen og ikke minst få mindre støy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg aldri hatt en cab. Men det sies at cab faktisk holder varmen bedre, dette pga ett ståltak vil kjøles ned og holde på kulden, mens ett stoff tak ikke blir ikke nedkjølt på samme måte.! (stål leder varme/kulde mye bedre enn tøy/stoff)

Hvis enn tenker seg litt om så er jo ståltaket trekt med stoff innvendig... Så den teorien rekker vel litt kort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...