Gå til innhold

Godkjenning av felger i vognkortet!!?


Øystein E30 M3
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg har noen felger som jeg neppe får godkjennt i vognkortet pga stort avvik på innpress og ingen papirer! Men så er det en her jeg bor som har samme bil og samme dekkdimensjon! Går det at jeg låner hans felger og få de godkjennt i mitt vognkort? Han har superstar felger og jeg har mille miglia men det er det vell ingen som legger merke til i ettertid? Har aldrig brydd meg med å godkjennt felger på tidligere biler så jeg vet lite og ingenting om dette!! Takker for svar:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger vel ikke papir på felger vel?? sist jeg var på biltilsynet for og godkjene senkesette mitt,så fikk jeg også felgene og dekk dim oppført i vognkortet også, uten papirer,det er 18" torra felger med 225/40-18 dekk på.....det eneste de sjekka var innpresse,at det var mellom 35 og 50 ET.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har noen felger som jeg neppe får godkjennt i vognkortet pga stort avvik på innpress og ingen papirer! Men så er det en her jeg bor som har samme bil og samme dekkdimensjon! Går det at jeg låner hans felger og få de godkjennt i mitt vognkort? Han har superstar felger og jeg har mille miglia men det er det vell ingen som legger merke til i ettertid? Har aldrig brydd meg med å godkjennt felger på tidligere biler så jeg vet lite og ingenting om dette!! Takker for svar:)

ser du bur på halsnøy, da kan det kansje være et alternativ å godkjenne den på statens v i haugesund!? var der med sommer bilen en golf cab :oops: , og ble meget posetivt overrasket. eg hadde med meg feil TUV papirer på hjula, men han fant bare papirer selv av tilsvarende hjul dim på nettet selv.. hjula har jo bla 8% feil rulle omkrets.. men de godkjente hjul, senk og eksos. mannen som er best å snakke med heter bakkevig mener eg, usikker på fornavnet.

har en oppfatelse av at disse tilsyna varierer veldig mht va de aksepterer og ikke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg har forstått det slik ar det variere fra person til person og fra dag til dag!! felgene mine tror jeg heter mille miglia 1000+ og er tatt ut av produksjon for lenge siden og innpresset avviker veldig mye fra orginalt (subber faktisk litt bak) Dekk dim. er 215/40-17 og 245/35-17! Noen som vet hvor jeg kan få tak i papir på felgene? Viss jeg i det hele tatt må ha papir da :roll: innpresset tror jeg er 0mm fremme og 10mm bak, og orginalt skal det være 27mm så jeg har mine tvil om at jeg får det gjennom!!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg har forstått det slik ar det variere fra person til person og fra dag til dag!! felgene mine tror jeg heter mille miglia 1000+ og er tatt ut av produksjon for lenge siden og innpresset avviker veldig mye fra orginalt (subber faktisk litt bak) Dekk dim. er 215/40-17 og 245/35-17! Noen som vet hvor jeg kan få tak i papir på felgene? Viss jeg i det hele tatt må ha papir da :roll: innpresset tror jeg er 0mm fremme og 10mm bak, og orginalt skal det være 27mm så jeg har mine tvil om at jeg får det gjennom!!?

det hørtes jo litt ekstremt ut de der...men man vet aldri..

eg syns du bør t kontakt med han der ute, å høre mulighetene. subbing er ikke bra vet du. i en del TUV papir står det faktisk at hjulbuer må bearbeides for å kunne godkjennes osv...

han var vertfall grei mot meg der ute, begynte å foreslå at eg kunne ha 9" bakfelg kontra 8 fremme osv..med hhv 225 bak og 195 fremme.. eg hadde liksom ikkje trudd de sko ha et slikt syn på felger :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei subbing er ikke bra,har valset hjulbuene pitte,pitte litt men det var ikke nok så jeg har vert i kontakt med valsespesialisten en gang til så han skulle fikse det neste gang han var på disse trakter:) så det skal jeg klare å fikse..men som du sier så er det sikkert like greit å ta en telefon å høre hva de godtar og ikke!! Håper de er like grei mot meg som mot deg:) Takker:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...