Gå til innhold

Cab problemer


Simen Malerbakken
 Share

Anbefalte innlegg

Regner med at den virket før du trakk i spaken da? når du trekker i spaken frigjør du begge motorene til caben. disse må trykes på plass manuelt så vil alt virke som det skal igjen :D kan vær du må calibrere begge stopppunktene men prøv først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer det at den frigir begge motorene, i tilfelle motorene har kuttet eller taket ikke vil ned pga noe annet.

Da kan man dra i den, og ta taket ned manuelt.

Motorene ligger på venstre siden i bagasjerommet, bak trekket der.

Først må du få presset wirene tilbake til normal stilling, så må spaken trekkes frem igjen.

Etter du har gjort dette må systemet restilles, husker ikke helt hvordan man gjorde det, men mener å huske at man må ta av og på tenningen, så trykke på bakover knappen til taket i 30 sec.

(kan lønne seg å søke litt på forumet om dette da jeg ikke er helt sikker)

Hvis det ikke funker, så må du spørre et verksted med bmw verktøy, om de kan være så snill å koble bilen på dataen sin og restille den der.

BMW skal egentlig ta 500 for dette, men pleier å være litt greie der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den siste motoren finner du litt lenger frem oppunder hatthylla om jeg kan kalle det for det.

Nullstilling/ synkronisering...

Legg taket ned manuellt.

Trykk så motorene på plass.

(pass på at den som ligger oppunder hatthylle/lagringsplassen til cab'n... Går skikkelig i inngrep.)

Slå av tenningen helt.

Hold knapp til cab i oppkjøringsposisjon samtidig som du vrir nøkkelen til første hakk.

Etter 20 til 30 sek vil du høre motoren jobbe, for så og se at cablokket åpner og taket komme opp som normalt.

Da skal det hele være i orden igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp det gikk i orden, er vist noen wirer som også er feil justert, nå har jeg fått alt samen igjen, og funnet årsaken til at handskerommet var litt skjevt.

Caben, var som dere antydet nullstilling, og den siste motoren var jo der, bare litt lenger bakover, det er den som styrer dekselet.

Føler meg bra dum nå da men nå vet jeg hva den spaken er til i alle fall. Syns dog det taket var tilnærmet umulig å løfte selv når det var frikoblet..

vel nå er alt som det var, men jeg vet at låsen til cabdekselet er dårlig, og det pga at wiren er alt for slakk, får stramme den og se evt kjøpe ny..

Handskerommet var litt skjevt ser at mange sliter med det, på min var det veldig enkelt det viste seg at det var en feilmontering fra sist, noen hadde vært der.

Det er sentrallås på hanskerommet mitt, og den pinnen som styrer dette sitter sammen med nøkkelen, det var bare det at jeg ikke hadde sentrallås på hanskerommet før, for det staget som skal på der var av, og da presser det selve lokket litt fremover og dermed blir det en diger sprekk der. Justeret dette og nå er det pent og likt på begge sider...

Det som er igjen nå var at de to nederste skuene ikke fikk feste så jeg har bare middlertidig festet dem til jeg får på nye karroseriklips slik at skruene får tak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...