turbo_fever Skrevet Juli 22, 2006 Forfatter Skrevet Juli 22, 2006 Det som er så domt med m3 karossn er att det er vel ikke til salgs? Da må du kjøpe ett komplett bil, har ikke funnet bare kaross.
turbo_fever Skrevet Juli 22, 2006 Forfatter Skrevet Juli 22, 2006 Ikke til e30 m3 evo. Men til e46 m3 finn du
SteffenM2 Skrevet Juli 22, 2006 Skrevet Juli 22, 2006 Skal vi se.. Hehe.. Tenkte jeg skulle kjøpe meg ny motor.. tenkte på denne: (motor) http://www.rcmart.com/catalog/product_i ... ts_id=8380 Åssen fartsregulator må jeg ha til den?
turbo_fever Skrevet Juli 23, 2006 Forfatter Skrevet Juli 23, 2006 nei det er jeg ikke sikker på. hvor mange turns kan du ha på orginal regulator da?? Skal du ikke kjøpe en litt råere motor?? Ikke så mye råere en orginal denne.. Kjøp en regulator som gjør att du slipper å bytte den igjenn om du skal ha større motor senere.
SteffenM2 Skrevet Juli 23, 2006 Skrevet Juli 23, 2006 Vel.. Denne har jo klart å få en lik som min opp i rundt 90(målt med bil..) Så den er vel grei for meg.. Men har igjen litt lyst på brushless.. Men vis jeg skulle tatt en sikkelig grom en? Hvem burde jeg tatt da?
turbo_fever Skrevet Juli 23, 2006 Forfatter Skrevet Juli 23, 2006 Om noen hadde greid nitti så må det ha vært drevet om. Våre biler har 12turns motorer og vi har en 50-60km\t Hvor grom vil du ha den da. Vi synest att våre team orion 12t motorer er gode all round motorer da.. Drar godt og går godt. Da kan du kjøpe en slik regulator som vi har også
SteffenM2 Skrevet Juli 23, 2006 Skrevet Juli 23, 2006 Så.. Hvor lavere "turns" man går, hvor bedere går de? Mye ligger denne motor, og fartsreg på da? EDIT: Kan denne Team Orion motoren holde følge med denne her?? http://www.rcmart.com/catalog/product_i ... s_id=17147
turbo_fever Skrevet Juli 23, 2006 Forfatter Skrevet Juli 23, 2006 Stemmer det. Lavere nummer, høyere omdreininger på motoren. Den jeg har går på 39,000rpm. Hehe, min greier ikke å holde følge med den der nei, for og si det mildt. Har sett en 6turns i aksjon og det går noe jævlig. Men skal du ha en slik så bør du ha alu mellomaksel, alufeste til motor og en regulator uten limit trur jeg. Du må lodde på ledninger på motor og lodde på andre kontakter som vil tåle varmen. Blir jævli varmt. Kjøle riller på motor for og kjøle ned glemte jeg.
Hedfelt Skrevet Juli 23, 2006 Skrevet Juli 23, 2006 "Turns" vil si antall runder viklinger med tråd rundt ankeret i motoren. En motor med lavere turns vil gi dårligere akselerasjon, men høyere topphastighet enn en med høyere turns. Kjøper man en motor med lavere turns så ligger det i seg selv at man MÅ dreve om. Du kan ikke kjøre en 12 t på samme dreving som du kjører en 21 t på, da vil du bare brenne av alt som heter penger, motor, batterier og fartsreg. til ingen nytte. Da kunne man like godt ha holdt seg til en motor med flere viklinger og likevel fått en raskere bil ved heller å jobbe fram den perfekte drev utvekslingen. Hvis man kjører en 12 t motor og ikke får hastigheter høyere enn 50- 60 km/t ja da tyder det på at omdreving bør være første prioritet. På Oslo modellbilklubb sin bane på hvervenbukta har folk med 12 t motor greid å holde følge med nitrobiler som gjør rundt 100 km/t. Skal man bare bruke bilen til drifting hjemme i gata ville jeg heller satsa på en motor med 15- 17 turns. Man trenger jo tross alt litt akselerasjon når man drifter
turbo_fever Skrevet Juli 23, 2006 Forfatter Skrevet Juli 23, 2006 Jeg og min kompis har ikke drevet om vi. Men mener du att det kommer til og bli ødelagte drev og brenne alt du sa. Har kjørt lenge vi og ingen problemer. Men om vi drever om, blir det ikke veldig treig aks da?? Slik dem er no så river dem seg ved full gass.
Hedfelt Skrevet Juli 23, 2006 Skrevet Juli 23, 2006 Jeg og min kompis har ikke drevet om vi.Men mener du att det kommer til og bli ødelagte drev og brenne alt du sa. Har kjørt lenge vi og ingen problemer. Men om vi drever om, blir det ikke veldig treig aks da?? Slik dem er no så river dem seg ved full gass. Nei da, er ikke sikkert alt går i stykker med det første, men jeg har en del erfaring med ødelegging av motorer Jeg har ikke alltid tatt like mye hensyn til begrensningene utstyret faktisk har. Ingenting vil nok gå i stykker over natta, men slitasjen vil nok være en del høyere. I første omgang er det motorens børster og kollektor som vil slites. (børstene er disse kobberdingsene som sitter fast med fjær på vanlige "børstemotorer", og kollektoren er den opprifflede metallsylindern børstene går innpå.) Ved for hardt arbeid for motoren vil temperaturen bli for høy ved dette punktet ettersom det er her strømmen overføres til ankeret inne i motoren. Børster slites jo selvfølgelig også ved normalt arbeid og skal byttes regelmessig. Kollektoren bør man også slipe i blant om man har utstyr. Men kjører man for hard belastning på motoren vil naturligvis disse delene ta kvelden tidligere. De gangene jeg har endt opp med brent motor og derav også kortslutta fartsreg. har kollektoren rett og slett smelta i stykker som følge av overbelastning over lengre tid. Ved å dreve om bilene deres tenker jeg egentlig på å dreve den slik at dere får bedre akselerasjon og mindre motstand for motoren. Siden dere kjører 12 t og kun kommer opp i 60 km/ t kan det tyde på at motoren rett og slett ikke kommer opp i maks turtall. Da jeg tideligere kjørte 1/10 elektro touring løp med stock 21 t motor kom jeg lett opp i 80...
SteffenM2 Skrevet Juli 23, 2006 Skrevet Juli 23, 2006 Jeg er jo ute etter aks, aks og mer aks! Men, om den kommer opp i 40, gjør jo ikke noe Men si, hvor langt kommer jeg med 1500kr da? Snakker da primert om motor, fartsreg, og dekk? Takk for hjelpen gutta! Legg gjerne til linker også
turbo_fever Skrevet Juli 23, 2006 Forfatter Skrevet Juli 23, 2006 Det vi har gjort etter hva jeg forstod av kammeraten, det er att vi har montert så lite drev som er mulig på motoren. Dette gir aks?? Han som kjørte med 6turns motor han fikk ei grusom fart. Fakktisk så fikk han ikke toppfart før han mista kontroll. Men den motoren blei så varm att han brennte seg nessten under bilen. Der stemmer det ikke med drevinga, når motoren blir så varm. På våre så kan vi holde handflata på motorkjølingen etter hardkjøring. Så dette burde ikke være så gale. Er ikke noen guru på dette jeg, men kan høre hva han meiner. Han meiner som jeg forstod att dem ikke ville gå så mye raskere, att vi har giring for fart nå.. Men ikke så nøye, for idag kræsja vi begge to og slo istykker ett par bærearmer bak. Han trenger bare å bytte armer, mens jeg må bytte hele chassie på grunn av att det knakk opp feste på chassie. SURT.. For 1500kr så kan du jo skaffe en 4 eller 8 felger og dekk. Rundt 20turns motor med alu feste og heatsink. Regulator. Tar jeg veldig feil så kan du høre med He///e her. Virker som att han burde ha god peiling han, men vi har kjøpt fra ebay og fra denne http://www.towerhobbies.com/ vi da..
turbo_fever Skrevet Juli 24, 2006 Forfatter Skrevet Juli 24, 2006 Nye deler bestillt igår Har du noe tips til hva jeg skal gjøre med giring da?? Kanskje den er drevet for aks nå??
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå