Nino Skrevet Juli 24, 2006 Skrevet Juli 24, 2006 Turbo_fever: jeg spør rett og slett fordi jeg ikke har peiling http://cgi.ebay.com/TAMIYA-1-10-R-C-TT- ... dZViewItem er dette en komplett bil? og dette er el? ikke sant? setter stor pris på ett svar.. teck
turbo_fever Skrevet Juli 24, 2006 Forfatter Skrevet Juli 24, 2006 Det er en komplett bil med standar 540 motor som det heter. Allt som trengs for og montere og bruke den uten fartsregulator. Regulator er med fjernkontrollen som du må kjøpe. Den tåler vel ikke så mye mer en standar motor. Det er el bil ja. Disse bilene går greit nokk standar dem, men skal du ha en så kjøp med noen kulelager til bærearmer fremme tror jeg de var jeg gjor. Skal du trimme litt så børr du vel ha anna mellomaksling, kjøling på motor, aludrev på motor, alu feste på motor og anna fartsregulator. Har ikke så mye peiling på dette selv men lærer litt etter hvert. Så du trenger en sånn bil som kommer som byggesett og kontroller. Der har du med fartsregulator. Batteri så klart. Kjøp noen med høg mah. Håper det hjalp litt
turbo_fever Skrevet Juli 24, 2006 Forfatter Skrevet Juli 24, 2006 Jeg og kammeraten min har en FutabaT2PH. Den er grei nok den. Føles god og solid ut..
turbo_fever Skrevet Juli 24, 2006 Forfatter Skrevet Juli 24, 2006 Her er noen bilder av chassi og kaross etter turen igår. Fått seg noen skader ja. Hele panseret var trøkkt inn, Ser såvidt hvor det var. Pluss sprekka i fronten har blitt større etter jeg kjørte over den andre rcn. Så ser dere hpi's justerbare pro dempere Bilde som viser hvor det har knekt i chassiet er dårlig. Men ett nytt er som sagt bestillt + nye armer
Mr.Plow Skrevet Juli 24, 2006 Skrevet Juli 24, 2006 Begynner å bli mange år siden jeg drev med Rc biler. Den gang var det Team Losi og Associated som var merkene som gjaldt i konkurransesammenheng i elektro 1:10 buggy, truck og track og 1:12 track. Tamyia og Kyosho dugde også greit til hobbybruk. Ser at det er andre merker og motorer som har kommet nå. 1:8 track med nitro husker jeg ikke engang... På den tiden jeg holdt på mener jeg det var kardangdrift stort sett bare på low-end bilene, mens verstingbilene hadde kjede eller beltedrift (på 4wd). Skulle gi mindre tap i overføringen. Du måtte også ha karbonchassis og karbondempertårn. Kjenner ikke igjen så mye lenger jeg... Har hørt lite om HPI, men er dette det råeste på nitro fronten? Har fått med meg at de har noen gromme nitro monstertrucks ihvertfall.. Må skaffe meg rc-bil igjen kjenner jeg... Sett at det ligger en butikk på Sinsen med svær spygrønn logo. Smallsize holder kanskje også på fortsatt? Noen her som kjører på asfaltbanen på Hvervenbukta?
turbo_fever Skrevet Juli 24, 2006 Forfatter Skrevet Juli 24, 2006 Disse vi kjører med har tt-01 chassi. Så dem er jo mere bregna til nybegynnere og for og lære seg og kjøre. Men går man over til rs4 trur jeg det er så får man reimdrift å det skal være råere. Hpi har masse deler til denne typen, team orion skal være brae motorer. Er en annen kammerat jeg har som er litt mer erfaren. Der er det nessten bare chassie som er igjenn av plast.. Alt anna er i enten carbon alu eller titan.
SteffenM2 Skrevet Juli 24, 2006 Skrevet Juli 24, 2006 Er en tt-01(02? husker ikke) Jeg kjører med også.. Morsom den.. Men stock motoren holder ikke lenge.. kanskje 15 - 20 batteri pakker..
turbo_fever Skrevet Juli 24, 2006 Forfatter Skrevet Juli 24, 2006 Ja da er det vel enten å repparere eller bare kjøpe ny. Sikkert like grett å kjøpe ny bare
mOMOe Skrevet Juli 25, 2006 Skrevet Juli 25, 2006 bøøøst.. har alle fått ett kick å kjøpt seg rc biler el?? inkl meg å stort sett alle kameratene mine også.. kjører tt-01 hele gjengen.. jeg handla meg en warsteiner e30, øvre ramme i carbon og en 23T super stock rz motor + apex fartsreg. som har tatt kvelden pga vann.. huff!! men nå er en 9T orion motor og en unlimited reg på vei fra kina så nå blir det vel bra.. ellers har jeg ett sett drifting hjul (veldig avhengige av fin asfalt, viss ikke så rister hele bilen noe jævli) og ett sett myke racing hjul. samt orginalhjula da seff.. så får jeg vel koste på meg noen oljedempere og litt alustæsj snart tenker jeg.. er nokså slærkete i hjuloppheng merker jeg
mOMOe Skrevet Juli 25, 2006 Skrevet Juli 25, 2006 Når du først er igang med å oppgradere kan du jo sette igang med å montere nitromotor i den! Det har jeg i mine 3 RC-biler, og fy det er skøy! Litt dyre i bruk de nitrobilene da (120kr litern.. ) men fy så gøy det er! hmm, ville vel ikke akkurat begynt å drifte noe særlig med nitro bil altså.. da lever hvertfall ikke motoren lenge. får ikke kjøling vøtt..
Nino Skrevet Juli 25, 2006 Skrevet Juli 25, 2006 Turbo_fever: jeg har funnet BMW schnitzer M3 evo karroseri etter en natt med febrilsk leting etter det. fant det på http://www.racersparadise.de/ til den nette sum av 29.95 EUR
Dr_S Skrevet Juli 25, 2006 Skrevet Juli 25, 2006 På bilforumet.net er det egen Hobby del med endel RC folk på. Bimmers synes jeg bør være RC-fri
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå