Teciero Skrevet Juli 21, 2006 Skrevet Juli 21, 2006 Jeg har en turbokonvertert e30 323i... 86 modell. Men har holdt på å bygget om bilen siden ifjor sommer, siden jeg har vraket gammel karroseriet, og har nå fått nytt. Har tatt 2 små testturer, for å sjekke om alt gikk ok, og det gjorde det... Men på slutten av den andre turen, kvaltes bilen. (Kjørte bare 1-2 km...) Etter dette plages jeg en del med den... Prøver å starte den, men vil liksom bare kveles, for virker som den går bare på 4 (5?) sylindre.... Er nye plugger, fordeler, rotor, pluggledninger og tenningsmodul på den.. Men motoren har også en stor tendens til å sote pluggene veldig mye... Også når jeg starter den nå, så kommer det mye hvit/blå eksos av den... Og da mener jeg MYE eksos... lokter en del også... Lokter også en del bensins når jeg prøver å starte den... Noen som kan ha noe forslag til alt dette? Svar/tips mottas med TAKK!
Ostespiller Skrevet Juli 21, 2006 Skrevet Juli 21, 2006 Sjekk oljen din. At den ikke inneholder noe vann. Gjør den det, trenger du nok en ny top pakkning.
Teciero Skrevet Juli 21, 2006 Forfatter Skrevet Juli 21, 2006 ok, oljen er sjekket, men det er ikke noe vann i den nei, det jeg ser. Men kan dette være årsaken likevel, at det da er toppakningen? HVa med det at den går kun på 4 eller 5 sylindre?
knooot Skrevet Juli 21, 2006 Skrevet Juli 21, 2006 men om den blå/hvite eksosen skyldes defekt toppakning så bør det også bli mindre vann på bilen! visst du kjører med mye bensin, eller store dyser så kan den bli sur om du kjører roli. bare et forslag, muli d er toppakninga som nevnt over?
Teciero Skrevet Juli 21, 2006 Forfatter Skrevet Juli 21, 2006 Joda, kjører med 2 tilleggsdyser fra Volvo 740 tic. I tillegg til mf2 tilleggsprut. Men det er enormt mye røyk som kommer ut... Røyklegger liksom hele området irundt meg, og må holde på gassen for å ikke kvele bilen... Kan selvsagt være noe med toppakningen... Hva med at pluggene soter slikt? Er åpen for alle mulige tips/løsninger:)
Pedi Skrevet Juli 21, 2006 Skrevet Juli 21, 2006 men om den blå/hvite eksosen skyldes defekt toppakning så bør det også bli mindre vann på bilen! Javel?? Har du aldri hørt om å blåse komp rett ut i eksos??? Trenger ikke gå ut i vann....
knooot Skrevet Juli 21, 2006 Skrevet Juli 21, 2006 joda, såklart. men om man blåser komp rett ut i eksos, så er nok ikke det så vanskeli å oppdage? men såklart en mulighet det også! å han sier ikke noe om at vannet blir borte, så det er muli du har rett pedi men kan ikke det med at det ryker være tegn på dåli turbo da? ikke at den bør gå på bare 4 5 syl av den grunn. men det er jo muli at det er flere problem ute å går!?
propan Skrevet Juli 21, 2006 Skrevet Juli 21, 2006 Ta en komp og lekkasje test så utelukker du endel ting. Har du vannavkjølt turbo?
Teciero Skrevet Juli 23, 2006 Forfatter Skrevet Juli 23, 2006 Ok, takker for fine tips her:) Får vel bestille meg en slik test til uken:) Nei, har ikke vannavkjølt turbo nei... Har Garret T04E Hva tror dere det koster for en slik test da?
propan Skrevet Juli 23, 2006 Skrevet Juli 23, 2006 Bestille? Det gjør du selv,har du bygd turbo klarer du fint det også. Kjøp deg en kompresjonstester på biltema etc og sjekk komp trykket først. Er den bra og jevn er det ikke nødvendig med lekkasje test vil jeg tro. Ta ut alle plugger og sørg for oppladet batteri.
Pedi Skrevet Juli 23, 2006 Skrevet Juli 23, 2006 Ta ut alle plugger og sørg for oppladet batteri. Og husk å ha gassen i bunn når du kinner motoren...
Teciero Skrevet Juli 26, 2006 Forfatter Skrevet Juli 26, 2006 Da har jeg tatt kompresjonstest på motoren... Ble egentlig ikke noe klokere av dette... For resultatet ble: Sylinder 1: 8 bar Sylinder 2: 8,45 bar Sylinder 3: 9,35 bar Sylinder 4: 7,85 bar Sylinder 5: 8,7 bar Sylinder 6: 8,75 bar Er ikke dette ganske slik det skal være, i.o.m, motoren er komp-senket...? Andre grunner til dette problemet? Får foresten ikke start i det hele tatt nå... Sjeket også gnist på plugger, og det er det... Eneste "livet" jeg merker, er at den lugger til nå og da, viss jeg lar den gå på starteren lenge.
Pedi Skrevet Juli 26, 2006 Skrevet Juli 26, 2006 Vel... Fra 7.85 til 9.35 synes jeg nå uansett start eller ikke er noe drøyt. Og den som har komp.senket denne må jo ha drukket mer enn jeg vanligvis gjør i helgene??
Teciero Skrevet Juli 26, 2006 Forfatter Skrevet Juli 26, 2006 Ok, jeg kan ikke så mye på dette området.. er ikke jeg som har bygd motoren:) Men kan toppakningen ha noe med dette å gjøre da tror du, eller har du andre tips?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå