pål Skrevet Juli 21, 2006 Skrevet Juli 21, 2006 Får ett rykk i bilen etter at jeg har sluppet ut klutsjen, og bilen "humper" av gårde hvis jeg lar den trille på lavt turtall eller på tomgang. hva kan dette være ? har blitt fortalt at dette kan være slakk i kardangen, noen som hvar vert borti dette?
Bimmerlars Skrevet Juli 21, 2006 Skrevet Juli 21, 2006 Tipper det er hardyskiva di. Sitter mellom mellomaksel og girkasse. Kan også være kardangen dersom det er for stor klaring mellom pinjong og kronhjul, men som sagt, tipper hardyskive
pål Skrevet Juli 21, 2006 Forfatter Skrevet Juli 21, 2006 Har byttet hardyskiva nettopp trodde det skulle bli bedre etter det.Men ble ikke det. noen som har overhalt kardang her som har noen tips eventuelt en til sags?
Jan e34 Skrevet Juli 21, 2006 Skrevet Juli 21, 2006 Kan hende opphenget på mellomakslingen er slitt. Del nr 10 i ETK. Skrur du selv må du fjerne varmedekselet og ta ned eksosanlegget. Når jeg byttet det i sin tid, var det så slitt at jeg kunne se gjennom gummiforingen som lageret sitter i. Ellers mistenker jeg bakre kryss i mellomakslingen. Det har ikke låseringer, men GKN Unicardan bytter det for et par festblanketter.
Turbo-Knut Skrevet Juli 21, 2006 Skrevet Juli 21, 2006 Vil tippe på at du har utslitte traversforinger. Du får et merkbart rykk når du gir gass, og når du slipper den brått. Slitte traversforinger er vanlig på gamle biler som har gått langt. Nye foringer er ikke så dyre, men det er noe herk å skifte.., bør ha spesialredskap.
Jan e34 Skrevet Juli 22, 2006 Skrevet Juli 22, 2006 Hvis du har slitte traversforinger vil du merke at bilen "styrer" med bakenden bl.a. ved forbikjøringer. Ellers kan det være det jeg nevnte i forrige innlegg.
336mik Skrevet Juli 22, 2006 Skrevet Juli 22, 2006 Vil tippe på at du har utslitte traversforinger. Du får et merkbart rykk når du gir gass, og når du slipper den brått.Slitte traversforinger er vanlig på gamle biler som har gått langt. Nye foringer er ikke så dyre, men det er noe herk å skifte.., bør ha spesialredskap. Jeg sier meg enig her.Er som natt og dag med nye og gamle foringer.
Pedi Skrevet Juli 22, 2006 Skrevet Juli 22, 2006 Hvis du har slitte traversforinger vil du merke at bilen "styrer" med bakenden bl.a. ved forbikjøringer. Ellers kan det være det jeg nevnte i forrige innlegg. Dette er sant, men det er ikke alle som merker dette. Jeg har hatt nesten et levebrød på å bytte traversforinger bak på E34 - så mange har jeg byttet etterhvert - og dere vil ikke tro hvor mange forskjellige forklaringer på bilens feilsymptomer som jeg er blitt fortalt av kunde . For en som har litt greie på bil, så kjenner en med en gang når traversforingene er defekt. Men for en som ikke har peil, så kan en glatt kjøre uten å kjenne "bakstyring" - en hører bare lyder. Og ja... Jeg for min del har ennå tilgode å se et kryss bli slitt/ødelagt med orginalmotor på BMW, men klart - alt kan skje med bil...
pål Skrevet Juli 22, 2006 Forfatter Skrevet Juli 22, 2006 Sjekket mellomakselkrysset. men synes ikke det var nevneverdig slakk i det. så er nok noe av det andre dere nevnte. er det uvanlig med slakk i kardangen ? bilen er ikke herjet i hjel. kjørt av voksen mann før meg
straight_six Skrevet Juli 22, 2006 Skrevet Juli 22, 2006 hvis du har slakk i kardangen så kan du styre lyden med gasspedalen. prøv å kjør sakte i første gir, og koble inn og ut gassen. Hvis du hører klunke lyder fra bak i bilen så er det sikkert slakk i diffen. bilen kan også lugge hvis du silpper gassen i første gir og lar den trille.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå