Gå til innhold

Har jeg OBD1 eller OBD2???


sapphire
 Share

Anbefalte innlegg

har søkt overalt, å det er sånn ca halvparten av hvert treff som mener begger deler.. står åsså flere steder at pluggen i bmw er den samme fra 1988 til 1999... noe jeg ikke skjjønner helt, når obd 2 har en heeeelt annen plugg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

obd 2 ble vel standarisert i 95, å en kompis som har en 99 525tds har fortsatt den runde pluggen, så mener de bruker den samme pluggen til obd 1 og obd 2, for det blir beskrevet som obd 2 20pinn på nett å det er den runde.....jeg ringte trunrud bil oslo, å du kunne faktisk ikke svare meg på det annet enn at det var den runde pluggen enda....noe som jeg har litt vanskelig for å tro...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har ikke OBD-II, det kom i europa først i midten av 2000 og garantert på 2001 mod. og oppover (da heter det E-OBD, men det er samme greia).

Det du har på din er BMW's egen diagnosekontakt. Du får ikke ut noen OBD-koder derfra, men det finnes apparater som kan få ut litt info derfra i tillegg til BMW's egne maskiner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så det vil si det at jeg rett å slett må til forandler for å endre noen verdier?? sku hatt økt tomgangen fra 700 til 800 cerru.. for det veit jeg går.

Takk for info:)

Jeg har lekt mye med BMW's egne maskiner, men akkurat den innstillingen har jeg ikke sett. Da ville jeg heller tro at det er en skrue et eller annet sted.

Har du noen mer info om hvor i systemet man gjør dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...