Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

når jeg kjører i lav fart hører jeg nesten ingen ting.. når farten øker øker lyden oxo... men når jeg bremser så går lyden bort... og kommer tilbake når jeg slipper igjenn.. hva kan dette være? hjullager? høres ut som om d kommer fra venstre bakhjul.. hvis d har noen betydning så står d at jeg har slitte bremse klosse framme der med speedometeret... er d sliteindikator bake og? har trommelbrems.. er en e30 320i 87mod.. kan dette ha en sammenheng eller?

EDIT:.. hadde forresten av forhjula idag å skulle skifte bremseklosser.. klossene var jo ikke slitt... kan d være nå tull med sliteindikatoren? har jeg sliteindikator bak selv om jeg har trommelbrems? trenger hjelp:S:S.. huff..

Skrevet
kan være kardangen da.. der varierer lyden ut i fra om du gir på slipper opp osv

joda sant d.. men d er bare når jeg bremser.. tar jeg inn clutchen i høy fart er jo lyden fremdeles der.. når jeg bremser går den bort:s noen som vet?

Skrevet
bremseklosser i speedometeret? :shock: hørest ut som du har komt inn på slitasjevarslaren på bremsebanda dine.

hehe.. lyset lyser framme med speedometer.. ja så d er slitasjeindikator bake og? er ikke så inne på bil enda.. så kom med tips..

Skrevet

Er kun slitasjevarsler foran på E30.

Høres ut som diff/knuter. Hjullagrer har vel en tendens til å komme fram unders svinging heller. Men ingenting er umulig.

Skrevet
Er kun slitasjevarsler foran på E30.

Høres ut som diff/knuter. Hjullagrer har vel en tendens til å komme fram unders svinging heller. Men ingenting er umulig.

har dårlig håndbrekk noe med saken å gjøre?kanskje det bare er bremsebandene bak?

tror ikkje at den ulyden har noe med diffen eller knuter å gjøre.. men man kan jo ikke være helt sikker.. så du ville utelukke lageret? skal sjekke dette når jeg får tid.. men imens så kan dere slenge inn

deres meninger!!=)tar imot tips med åpne armer:D:P

Skrevet

E30 har slite vasler bake å. vist det lyser i speedometre så er det bremsbåndene bake så er slitt. kan var så slitt at dem lager lyd under kjøring. en gang du bremser så går dem helt i mot trommelen så lager dem mindre lyd eller ikke merk bar lyd.

Skrevet
E30 har slite vasler bake å. vist det lyser i speedometre så er det bremsbåndene bake så er slitt. kan var så slitt at dem lager lyd under kjøring. en gang du bremser så går dem helt i mot trommelen så lager dem mindre lyd eller ikke merk bar lyd.

okai.. ja d kan stemme d!=) skal ta opp å se..men er jo ikkje så rart uanz så.. hvis det er bake d er slitt.. og hvis det er samme bandene som brukes på brekket.. blir jo en del brekkinger om vinteren så.. å deretter breisladd på gassen.. stili når man får d til sånn skikkelig i stor fart:Phehe..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...