rpm-racing Skrevet Juli 24, 2006 Skrevet Juli 24, 2006 hei jeg lurte på hvor mye det koster og overhale en m20b25 motor, sånn at den ser sånn nesten ny ut? begynner å gå litt lei bmw motoren ass, bytter snart til noe annet
propan Skrevet Juli 24, 2006 Skrevet Juli 24, 2006 hei jeg lurte på hvor mye det koster og overhale en m20b25 motor, sånn at den ser sånn nesten ny ut?begynner å gå litt lei bmw motoren ass, bytter snart til noe annet Ser ny ut eller går som ny 2-2500 i lager og pakninger + ringer. 2500 i overhaling av topp + fullt kamsett med vippetøy++ Også +evt demontering/montering. Alt avhenger av hvor du kjøper deler,hvem som skal gjøre jobben og mye annet. Gjør du alt bortsett fra toppen selv så kommer du unna med rundt 6000,-+- Og da skal den være god som gull,men ikke ny-da er det borring +++ og da er det dyrt..
rpm-racing Skrevet Juli 24, 2006 Forfatter Skrevet Juli 24, 2006 ok toppen er nesten helt ny så der gidder jeg ikke men ganske usikker på bunndelen, må få noen til å montere alt sammen sånn at motor er startklar når jeg får den? hav koster det da bare bunndel og montering av alt?? blir det for dyrt kjøper jeg coswort, 20let eller volvo turbo motor ass:P trenger noe billig hehe
propan Skrevet Juli 24, 2006 Skrevet Juli 24, 2006 Hva er galt med motoren? Aldri hørt om en m20b25 med gåen bunndel enda som har vært orginal i hele sitt liv.. de motorene er nesten skuddsikre.
rpm-racing Skrevet Juli 24, 2006 Forfatter Skrevet Juli 24, 2006 jeg vet ikke om noe er galt er jo bare 16år men vet jeg må bytte topp pakning og topplokks bolter. men må montere innsug grenrør og regreim og sånn som jeg ikke skjønner noen ting av vil jo at motoren skal gå før jeg setter den i den nye bmwen. vet noen av dere om noen i Bærum akreshus området som kan hjelpe til og montere de delene for en billig penge??
Bimmerlars Skrevet Juli 24, 2006 Skrevet Juli 24, 2006 Så du skal kjøpe deg cosworth eller volvomotor og montere i E30'en din fordi du ikke greier å skru sammen en M20? Litt mer omfattende å montere cosworth/volvo turbomotor i E30'en din enn å skru sammen motoren du har da...
rpm-racing Skrevet Juli 25, 2006 Forfatter Skrevet Juli 25, 2006 ja men da kjøper jeg en som er klar med en gang. når jeg kjøpte den er ble jeg ganske lurt fordi selger sa det bare var og jmontere nye topplokks bolter, men det er mange slanger osv som ikke er monter og innsug og grenrør ekke montert
mEhE Skrevet Juli 25, 2006 Skrevet Juli 25, 2006 hadde en liste på pc`en,men mulig det mangler noe.. stempelringer 6 syl 2187kr Rådelager 6 stk 295kr veivlager 6 stk 1116kr thrustlager 2 stk 402kr Registerreimsett M20 587kr Tetningsskrue (M12X1) 48kr Vipparm M20 2112kr 12 stk Ventiltetninger 310kr Strekkbolter M20 311kr Simmerringer (38X50X7) 100kr Pakning 25kr Slipesett M20 2.5i 1208kr Viftereim (9,5X965) 73kr Vannpumpe 536kr Vannpumpepakning 20kr sum 9324kr så kommer plansliping av topp i tillegg.. pris fra gs-bildeler. men vil tippe du vil spare en hel del og bestille fra koed. edit: oljepumpa burde kansje også med fordel byttes..er vel ca 1200kr til..
rpm-racing Skrevet Juli 25, 2006 Forfatter Skrevet Juli 25, 2006 takker, men tror jeg bare skrur sammen motoren:P nye topploksbolter og litt pakninger
sapphire Skrevet Juli 25, 2006 Skrevet Juli 25, 2006 hvis du er lei av å skru så ville jeg ikke bytta til cosworth.... da må du hvertfall skru.. MYYE!, har hatt det å det tåler mindre enn bmw.
Bimmerlars Skrevet Juli 25, 2006 Skrevet Juli 25, 2006 hvis du er lei av å skru så ville jeg ikke bytta til cosworth.... da må du hvertfall skru.. MYYE!, har hatt det å det tåler mindre enn bmw. Kjenner noen eks-coswortheiere. Han ene hadde ikke råd til mat pga. bilen Noe gikk i stykker HELE tiden.
Bimmerlars Skrevet Juli 25, 2006 Skrevet Juli 25, 2006 ja men da kjøper jeg en som er klar med en gang. når jeg kjøpte den er ble jeg ganske lurt fordi selger sa det bare var og jmontere nye topplokks bolter, men det er mange slanger osv som ikke er monter og innsug og grenrør ekke montert Vit hva du begir deg utpå nå. Og skru sammen en M20 ER enklere enn å sette i en cosworth/volvo turbomotor. Du så vel at ting ikke var skrudd sammen når du kjøpte motoren?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå