///MoePower Skrevet Juli 24, 2006 Skrevet Juli 24, 2006 Ja, som topic sier, drømmen er oppfyllt Jeg er bare 16 år gammel, men allerede er jeg eier av en BMW E23 745ia 1982 modell med turbo og 252 gamp Henta bilen i dag, og er storfornøyd! Selger sa den ikke gikk mere enn ett par minutter da den startet, men fikk ikke starta den grunnet flatt batteri da jeg henta den, så tok sjangsen på å ta den med meg hjem på henger utan å fått sjekka motoren og det skikkelig. Da jeg kom hjem, (2 timers kjøretur hver vei) så dytta vi bilen av hengeren og inn under verandra`n, der vi jo også har plass å parkere (kunne ikke dytte den inn i garagen, for der står pappa å bytter motor i sin bil for tiden) Vel hjemme etter grundig sjekk av motor bytta jeg ut batteriet med ett nyladet jeg hadde ifra 728i`n min, og etter tre forsøk, enda den hadde stått lenge, så starta den som ett skudd å gikk presis som den skulle, men ganske riktig: Som selger fortalte, den stoppet etter bare ett minutt eller to.. Han snakket i noe ledninger som var fukt/kondens i, men motoren stoppet bare plutselig uten forvarsel, så da er det nok neppe noe kondens eller fukt i noe plugger eller ledninger. Og når jeg lytter, så går jo ikke bensinpumpa.. Det må jeg se om jeg får ei ordning på så jeg får den til å gå skikkelig Den gikk i allefall pent sålenge den gikk Ellers er bilen blank og fin i lakken, og hele gulvet og eksosannlegget og frontruta og kanalene og bremsene og det er skiftet Eneste jeg ikke likte: *Fargen *Vindaviser forran takluke *Sorte stygge felger *sorte blinkers fremme *Sorte baklykter *og ett lite hull i førersetet.. Men ellers så bilen gulle god ut, og til og med alle lyktene og slikt funka Kassettspillern funka også i den Men den skal byttes ut mot CD-spiller så fort jeg får motorn til å gå uten plutselig å stoppe Kommer bilder snarest! Edit: Glemte nesten å si det: Bilen vil havne under "Prosjekter" har på bimmers etterhvert som jeg kommer igang! Så følg med folkens Beklager hvis det er skriveleifer der..
Dralle Skrevet Juli 24, 2006 Skrevet Juli 24, 2006 Gratulerer! Misunnelig! hehe... skal tro hvem som tipset deg om denne Lykke til! Tror nok bilen er i gode hender og det blir nok en skikkelig grombil til slutt - enda mer grombil enn det allerede er!
///MoePower Skrevet Juli 24, 2006 Forfatter Skrevet Juli 24, 2006 Takker dralle Både for gratulasjon, og tipsing om annonsen!
Steffan C Skrevet Juli 24, 2006 Skrevet Juli 24, 2006 Gratulerer med ny grom BMW, ser frem til bilder .
///MoePower Skrevet Juli 24, 2006 Forfatter Skrevet Juli 24, 2006 Takker ja Skal se om jeg ikke klarer å ordne med bilder iløpet av mårradagen
antiloop Skrevet Juli 24, 2006 Skrevet Juli 24, 2006 Denne er vel dønn strøken på 18 års dagen tenker jeg..
///MoePower Skrevet Juli 24, 2006 Forfatter Skrevet Juli 24, 2006 18 eller 19-årsdagen ja (det jeg mener med det er at jeg ikke gjør noe hastverkarbeid for å bli ferdig på 18-årsdagen, men gjør heller alt GRUNDIG for å ende opp med skikkelig resultat ) Og jeg kan da en del om biler selv om jeg ennå er "liten" Har tilgang til lakkeringsverksted, og sveiseapparat, og allt jeg måtte trenge, så dette blir bra skal dere se
Lien Skrevet Juli 25, 2006 Skrevet Juli 25, 2006 Gratulerer med ny bil! Du får ta den med på 02/Classic treffet i Telemark den 18-20 august så vi får stilt ut noen fler E23'er. Jeg veit i hvertfall at det er 3 E23'er som skal møte opp! Bilder hadde vært fint
///MoePower Skrevet Juli 25, 2006 Forfatter Skrevet Juli 25, 2006 Bilder kommer Hadde ikke tid til å ta bilder i dag nesten.. Var jo å fikla me dmotoren for å få den til å gå skikkelig Er i allefall 100% sikker på hva problemet er nå.. Bensinpumpa! Den stoppet jo etter litt under ett minutt når man hadde start, og når den stoppet måtte man vente.. Når vi kobla på støm på bensinpumpa rett fra batteriet, så starta den og gikk, men gikk SYKT surt.. Plugga man av den ledninga vi brukkte, så gikk den helt perfekt og vi lot den gå til driftstemperatur uttafor huset, men var man snar å trykke på gassen, så stoppa den.. (for lite bensin igjen.. ) Så nå er det bare å finne ut av det der, så skal bilen være i tipp topp stand og klar til å begynne å pusse på Ett annet problem jeg møtte på var: kjørecomputeren funka ikke.. Kom ikke opp noe på displayet.. Kun noen små prikker nederst på displayet.. de endra seg når man trykkte på computern.. Å i verste fall kan det være kjørecomputern som klusser.. Er noe med en kode der jeg ikke skjønner.. (kan du lien hjelpe meg?) I ei bok om 745 som fulgte med, så står det følgende om funksjonen CODE på kjørecomputern: "En tyverivernfunksjon. Slår noen inn feil kode lyder signalhornet, og dessuten sperres bensintilførselen. Alarmen settes i funksjon etter tre feiltastede koder, etter tre misslykkede startforsøk." Hvor i all verden skal jeg få en slik kode fra?? Og kan det være den computern som gjør at jeg ikke får tilstrekkelig med bensin til motoren? Skal prøve å ta ut det panelet i mårra å se om jeg får liv i displayet i computern.. Eller hele computern for den saks skyld... Hvis jeg ikke finner ut noe av den computern i mårra som forbedrer situasjonen, så får jeg prøve bensinpumpa ifra 728i`n min i mårra å se hva som skjer da.. Er snodig i det der i allefall.. Men så er også det det eneste som er feil på bilen! Det er at jeg ikke får noe liv i displayet i kjørecomputern, og for lite bensin til motoren.. Computern har bare noen prikker helt nederst i displayet, og de endrer seg når jeg trykker på den.. Og som sagt, så var det noe med en kode jeg ikke fatta.... (sjekk tykk skrift lengre opp) Og atter en gang ett langt innlegg med mye smileys fra meg..
JAL_535i Skrevet Juli 25, 2006 Skrevet Juli 25, 2006 "CODE"'n du nevner bestemmer du selv. Det fungerer slik at du setter nøkkelen i posisjon 1, går inn på CODE og bruker knappene under displayet for å sette en 4-talls kode. Så tar du ut nøkkelen. Da er koden aktivert, det går ikke an å starte bilen, og alarmen går etter 3 forsøk. For å skru av igjen setter du igjen nøkkelen i pos1, går på code og trykker inn koden du lagret. Du kan velge ny kode hver gang du aktiverer startsperringen.
Lien Skrevet Juli 26, 2006 Skrevet Juli 26, 2006 Kjørecomputeren din er i orden! Ikke begynn å fikle med denne for den koster 8000 eller no ny. De fire prikkene du prater på er bare for at batteripolen er tatt av en gang. Trykk på "Uhr" tre ganger, deretter slår du inn klokkeslett, venter til klokkeslettet blinker en gang og deretter trykker du "Start". Da har du en stykk fungerende kjørecomputer Når det gjelder startsperren som Jal_535i snakker om så har han rett og koden på 745i må programmeres inn for hver gang, så hvis du legger inn en kode blir denne fjernet når du har startet bilen igjen.
///MoePower Skrevet Juli 26, 2006 Forfatter Skrevet Juli 26, 2006 I dag har jeg fått bilen til å gå såpass at vi har fått prøvd den ett par turer opp og ned gata Men er enda noe kluss med bensintrykket.. Og det er kun den ene pumpa som går.. Men det finner vi vel ut av! Det er det som er problemet. Når det gjelder kjørecomputeren: Det er ikke livstegn i den i det heletatt.. Er livstegn i den akkurat idet man setter på parklys eller hovedlys på bilen, men displayet bare tenner, åsså slukker det med en gang... Noen som har peiling på hva det kan være? Har btw tatt noen bilder i dag (ikke så bra bilder, men de duger vel sikkert..) Skal bare laste bildene over til nettet, så skal jeg legge de ut
///MoePower Skrevet Juli 26, 2006 Forfatter Skrevet Juli 26, 2006 Bilder! (litt vanskelig å ta bra bilder der jeg har den stående for øyeblikket.. Men dere ser da hva det er for noe ) Skal skrive under litt under hvert bilde. Fronten Litt sliten fanger og stygge felger, for ikke å snakke om de stygge sorte blinkersene.. Men den er da blank og fin ellers i lakken Lite bilde for å bevise at det er en 745 Blank ja Som sagt: Vanskelig å ta bra bilder der den sto.. Trenger littegranne stell bare Må ta å behandle treverket tror jeg.. Når treverket skal behandles, så vil jeg ha det litt mørkere bare. Går litt høyt på tomgang, men er bare litt justering på en skru så.. Klimaannlegget til baksetepassasjerene Trenger litt vask, åsså mangler den knotten nederst for å åpne og stenge for lufta. Litt småsjabby i motorommet.. Men det gjør da ikke noe, alt skal lakkes og overhales uansett Sånn! Si hva dere vil og hva dere syns
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå