Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en '91 BMW 318i E-36. Har noen peil på om det er omfattende arbeid å bytte simring i bakkant på girkassa og skifte pakning på bakplate til kardang? Delene var visst ikke dyre......

Skrevet

Å bytte simmering bak på girkassen er en kurant jobb. av med mellomaksling så er det bare og vippe ut (forsiktig) den gamle simmeringen og presse inn den nye med en passelig hylse. Mener og huske at det ikke er pakning på kardanglokket. å få det ned er også greit, det er bare og løsne boltene som holder kardangen slik at du får senket den ned litt, du trenger ikke løsne drivakslingene

Skrevet
Å bytte simmering bak på girkassen er en kurant jobb. av med mellomaksling så er det bare og vippe ut (forsiktig) den gamle simmeringen og presse inn den nye med en passelig hylse. Mener og huske at det ikke er pakning på kardanglokket. å få det ned er også greit, det er bare og løsne boltene som holder kardangen slik at du får senket den ned litt, du trenger ikke løsne drivakslingene

Det er nok ikke så enkelt og skifte simmering.

1. Du må ha av hardyskiva.

2. Skru ut mutter inne i armen som skiva siitter på (ekstra tynn lang pipe, sitter som f.. har du muttertrekker? Det hjelper)

3. Da kan du vippe ut simmeringen.

Skrevet

2. Skru ut mutter inne i armen som skiva siitter på (ekstra tynn lang pipe, sitter som f.. har du muttertrekker? Det hjelper)

Husk også at det er to typer Yoke'er. En med spor til låseskive, og en uten. Sjekk hvilken du har, slik at du unngår mye arbeid hvis du har med låseskive (og du prøver å løse mutter uten å ta den av...)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...